filiokus Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hvilke programmer burde jeg bruke til å overvåke pcen med? Da tenker jeg på tempraturer, strømforbruk til de ulike komponentene, osv. Hvis det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 CPU-Z, GPU-Z og CPUID Hardware Monitor er de jeg bruker. Men hvorfor ønsker du å vite slikt? Planer om å overklokke? For i så fall trenger du et par andre programmer i tillegg Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 (endret) CPU-Z, GPU-Z og CPUID Hardware Monitor er de jeg bruker. Men hvorfor ønsker du å vite slikt? Planer om å overklokke? For i så fall trenger du et par andre programmer i tillegg Takk for tipsene. Skal sjekke de ut. Har indeed planer om å overklokke, så kom gjerne med råd om programmer og utførelse:) Er fullstendig noob på området. Min nye og første build inneholder 3570k og asus gtx 680 dc2t. Fulgte med Asus gpu tweek som jeg så vidt har turt å røre viftehastigheten på. Har så vidt jeg har forstått noen klokkemuligheter på minne og cpu i biosen til asus p8z77 v-pro. Endret 25. september 2012 av filiokus Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Asus GPU Tweek har jeg aldri prøvd. Bruker MSI Afterburner til skjermkortet. Overklokking av CPU gjør du i BIOS, men du trenger Intel BurnTest og Prime95 for å teste om den er stabil etter overklokk. Og da bruker du de programmene jeg nevnte i forrige post til å overvåke temperaturen. 1 Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Takk for svarene. Akuratt det jeg trengte å vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå