golfrider Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg er helt blank på dette, men skal streame video fra et webcam i en bil til en pc som står hjemme. Det jeg har til bilen er et webkamera, en laptop og en ICE trådløs router. Hvordan går jeg frem for å enklest mulig få sett filmen fra bilen på min hjemmepc? Bruker jeg teamwier el.l for å logge meg på bilpc'n eller er det noe annet egnet program for å kunne se filmen? Lenke til kommentar
golfrider Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Ps usikker på om tråden ligger på rett plass. Moderator kan godt flytte den hvis det er feilpostet.. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Live streaming, eller streaming i ettertid mens bilen står stille? Førstnevnte ville jeg vært veldig skeptisk til, men det skal i teorien ikke være noe i veien for å sette opp en tjener som streamer dette slik at du f.eks. kan legge inn adressen i VLC. Men jeg stiller meg altså skeptisk til å bruke ICE sitt nettverk til dette. Jeg har ingen konkret erfaring med programvare for det, og det vil jo avhenge av hvilket operativsystemet du ønsker å benytte. Men det finnes jo apps som gjør dette på mobiltelefoner, og det å streame bilde fra webcam er som kjent veldig vanlig. Det er neppe vanskelig å finne noe ferdigskrevet som gjør jobben. Men om resultatet blir bra over ICE mens bilen ruller - det tror jeg ikke. Lenke til kommentar
golfrider Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Det er helst live streaming fra bilen, både i fart og når den står stille. Hvorfor er du skeptisk til det første? Kvaliteten på filmen? Og hva er galt med ICE? Hvordan bruker jeg evt VLC til dette? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Jeg er skeptisk til ICE fordi de har et veldig smalt frekvensbånd på rundt 450 Mhz. Fordelen med lav frekvens er god rekkevidde, men jeg er utrolig skeptisk til kapasiteten med et så smalt frekvensbånd som de opererer med. Å kjøre en servertjeneste med direkteoverføring av video på det nettet høres i overkant optimistisk ut. ICE er jo en av svært få, om ikke de eneste, i verden som bruker det frekvensbåndet til det de kaller mobilt bredbånd. Endret 26. september 2012 av Horrorbyte Lenke til kommentar
golfrider Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Ok, jeg får bare gjøre et forsøk.. Det er foreløpig det jeg har tilgjengelig. Kan man bruke VCL til dette? Eller ustream? Jeg vil ikke kringkaste til alle, bare til min egen pc i heimen.. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Jeg har ikke erfaring med et konkret program for slikt, men det er sikkert noen andre her som har det. Og så går det jo an å søke litt selv. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Både VLC og Ustream kan brukes. Du finner guider på nettet og på youtube. Problemet med ICE er relativt dårlig dekning. Selv om de dekker store områder, så er det også mange steder med dårlig dekning og lav hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå