Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streame bilde fra webcam?

Anbefalte innlegg

Jeg er helt blank på dette, men skal streame video fra et webcam i en bil til en pc som står hjemme. Det jeg har til bilen er et webkamera, en laptop og en ICE trådløs router.

Hvordan går jeg frem for å enklest mulig få sett filmen fra bilen på min hjemmepc? Bruker jeg teamwier el.l for å logge meg på bilpc'n eller er det noe annet egnet program for å kunne se filmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Live streaming, eller streaming i ettertid mens bilen står stille? Førstnevnte ville jeg vært veldig skeptisk til, men det skal i teorien ikke være noe i veien for å sette opp en tjener som streamer dette slik at du f.eks. kan legge inn adressen i VLC. Men jeg stiller meg altså skeptisk til å bruke ICE sitt nettverk til dette.

Jeg har ingen konkret erfaring med programvare for det, og det vil jo avhenge av hvilket operativsystemet du ønsker å benytte. Men det finnes jo apps som gjør dette på mobiltelefoner, og det å streame bilde fra webcam er som kjent veldig vanlig. Det er neppe vanskelig å finne noe ferdigskrevet som gjør jobben. Men om resultatet blir bra over ICE mens bilen ruller - det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til ICE fordi de har et veldig smalt frekvensbånd på rundt 450 Mhz. Fordelen med lav frekvens er god rekkevidde, men jeg er utrolig skeptisk til kapasiteten med et så smalt frekvensbånd som de opererer med. Å kjøre en servertjeneste med direkteoverføring av video på det nettet høres i overkant optimistisk ut. ICE er jo en av svært få, om ikke de eneste, i verden som bruker det frekvensbåndet til det de kaller mobilt bredbånd.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...