Gå til innhold

Skaffe internett i ny leilighet.

Anbefalte innlegg

Hei, vi er 3 gutter i begynnelsen av 20-årene som skal skaffe oss internett. Vi er alle 3 glade i å spille online og laste ned, så vi trenger noe som er ganske kraftig.

Hvordan bør vi gå frem for å skaffe oss internett? Hvilke leverandør bør vi gå for, noen gode tilbud der ute for tiden? Ingen av oss har gjort noe slikt som dette før.

Adressen vår er heien 7b i bergen hvis det hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, vi er 3 gutter i begynnelsen av 20-årene som skal skaffe oss internett. Vi er alle 3 glade i å spille online og laste ned, så vi trenger noe som er ganske kraftig.

Hei,

jeg tok en sjekk i Kapaks (Telenors linjeregister) for å sjekke avstand og kobberstørrelse mellom dere og sentralen:

Merknader:

Total linjelengde inkludert inntak: 1439 meter

Lengde på inntak: 13 meter

Tråddiameter: 0,6 mm

Fabrikat på utstyr: A7302A,A7302E

Mulig produktklasse: ADSL 14432/800

Om dere har mulighet for BKK-fiber/Altibox eller lignende så ville jeg vurdert det framfor xDSL med tanke på deres bruk.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg tok en sjekk i Kapaks (Telenors linjeregister) for å sjekke avstand og kobberstørrelse mellom dere og sentralen:

Merknader:

Total linjelengde inkludert inntak: 1439 meter

Lengde på inntak: 13 meter

Tråddiameter: 0,6 mm

Fabrikat på utstyr: A7302A,A7302E

Mulig produktklasse: ADSL 14432/800

Om dere har mulighet for BKK-fiber/Altibox eller lignende så ville jeg vurdert det framfor xDSL med tanke på deres bruk.

Hei, takk for svar. Vet du om vi har muligheter for å benytte oss av altibox? Trodde man måtte ut med et par tussinger for å etablere fibernettverk jeg :/

Lenke til kommentar

Siden telenor har godkjent linjen din for 14Mbps så er det rundt om dette du vil klare å få. Så er det jo vært å sjekke ut forskjelige levrandører som leverer på coax om dere ikke har mulighet for fiber.

Sjekket på canal digital sin side på addressen din, og de sa de kune levere der. Da vil de nok kunne levere over 14 værtfall.

Kan søke på addresse her: https://kabel.canaldigital.no/Bestilling/Start/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...