Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor er denne 24-porteren så billig?


Anbefalte innlegg

Har erfaring med en 24 ports Unix switch fra LAN, den ble overbelastet, målte 80-90 grader på chassiet til den brant! opp. Kjøp 3Com så får du livstidsgaranti og kvalitet, eller Blackbox hvis du har råd :D

 

Hvis den blir så varm, hvorfor ikke da lage et hull i toppen til en 8cm vifte og få den til å enten blåse ned i den eller dra lufta ut?

 

En vifte koster jo bare noen få kroner. Da holder den seg sikkert kjølig nok :yes:

 

Trenger vel en grill også, ellers kan vel en overbeskyttende mor saksøke deg hvis sussebassen hennes stakk fingern neri der og den ikke hadde grill..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har erfaring med en 24 ports Unix switch fra LAN, den ble overbelastet, målte 80-90 grader på chassiet til den brant! opp. Kjøp 3Com så får du livstidsgaranti og kvalitet, eller Blackbox hvis du har råd :D

 

Hvis den blir så varm, hvorfor ikke da lage et hull i toppen til en 8cm vifte og få den til å enten blåse ned i den eller dra lufta ut?

 

En vifte koster jo bare noen få kroner. Da holder den seg sikkert kjølig nok :yes:

 

Trenger vel en grill også, ellers kan vel en overbeskyttende mor saksøke deg hvis sussebassen hennes stakk fingern neri der og den ikke hadde grill..

Det var sikkert en feil i svitsjen. Jeg har aldri opplevd noe slikt. Hverken på min unex ruter som vi bruker til internett på lan eller på noen av mine kameraters svitsjer (3stk unex 5 og 8port).

Gå for unex du. Brenner den opp under normal bruk(f.eks lan, noe den er lagt for :wink: ) får du garantert ny av psdata.

Lenke til kommentar
så jeg får ikke noe dårligere ytelse med den enn de andre som koster nærmere 3000?

 

Det er vel et spørsmål om hvor stor båndbredde switchen har internt, kunne ikke se noe om det i spesifikasjonen.

 

En switch må ha like mye båndbredde internt som den skal kunne håndtere av porter. DVS. denne må naturligvis ha 2,4GBit intern båndbredde for å kunne håndtere 100Mbit Full duplex samtidig på alle porter.

 

Nå koster jo for så vidt en 5 port Gigabit switch noelunde samme prisen, bare noen hundrelapper dyrere. Og denne må jo tross alt ha betraktlig mye høyere båndbredde internt.

 

Den er jo unmanageable, og det er jo ikke så bra på en så stor switch. Unex er jo et etterhvert annerkjent merke, men ikke regnet som en av de "store". De store er for de som ikke helt er inne på dette: Cisco, 3Com, Intel. Og så har du de som er sånn halvstore: D-link, SMC og sikkert noen andre.

 

Cisco er helt klart de største, og 3Com kan nok bare drømme om å få de produktene Cisco leverer.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Til vanligt hjemmebruk funker sikkert unex switchene fint, men jeg har også opplevd at unex switchene fort kan bli ustabile.

Hadde en 16porter som bordswitch på lan en gang, det gikk heller dårligt :p

Resten av bordene hadde Cnet switcher som funket utmerket.

Cnet som også er ganske billigt. :)

 

Cisco er jo det beste innen nettverk, men få som har råd til slikt.

Har prøvd både D-link og HP som er en god del billigere, kjempefornøyd med begge :)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt denne dersom unmanaged er OK for deg.

 

http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare...sp?varenr=12521

 

Det er en 24 porter SMC switch med 4.8 Gbps intern båndbredde og livstidsgaranti. Prisen når jeg sjekket i dag var 1247,70 NOK. Tror dette vil være et bedre kjøp enn UNEXen med tanke på livstidsgarantien...

 

(Chief: Du må huske i ditt lille regnestykke at vi snakke full duplex her - altså krever hver port faktisk 200Mbps båndbredde, dvs en 24 porter må ha minst 4.8 Gbps intern båndbredde for å kunne gi full spiker på alle porter - og det har faktisk alle 24 portere jeg har sett...)

Lenke til kommentar
Hva med CNet da? :wink:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl

 

Har en 16 porter selv og den fynker utmerket..!! Bra på LAN-parties også. sto på i 3 døgn konstant og overlevde den! 8)

 

kanskje den ja.

men hva vil 19" bety?

og va betyr "med VLAN & Trunk"?

 

19 betyr at den passer i et 19" rack! Det følger med fester til å montere den!

 

Det andre veit jeg egentlig ikke, siden jeg har en enklere versjon, ( 16 ports)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...