kyrsjo Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Er det noen her som vellykket har satt opp ISDN på RedHat 9, har erfaring med Eicon Diva ISA ISDN kort (har to, både pro og ikke-pro, kjører nå ikke pro). Etter å ha lagt inn min dialup og satt opp ISDN kortet i "neat" (Redhat sitt nettverksoppsettprogram) virker det ikke, den sier under boot at den ikke klarte å laste ISDN modulen. Prøvde å kompilere om kjernen etter oppskriften i FAQ'en, men det gikk heller ikke, den krasja på make modules og cpufrec. Er det noen som har fått til dette, noe liknene eller annet?? Og er det noen som vet hvordan jeg kan "nullstille" kjernekonfigurasjonen som dukker opp i make menuconfig? Hvis noen har fått til noe liknende før, så hadde det vært topp. Og er det noen som vet hvordan jeg finner IRQ'en til kortet? Den anngis som standard til 9, og IO til 0x180. Alle andre felter er blanke. BIOS nekter å fortelle meg annet enn hva adressene til de interne enhetene (integrert på hovedkort) er. Det er en jumperblock på kortet, har alltid funket under win -> ME med de innstillingene før. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Mulig du må spesifisere IRQ og i/o adresse manuet. Hvis du går på produsentens hjemmesider er det mulig du finner verktøy som dy kan lese av/endre dette med. Uansett er ikke PCI ISDN kort så veeeldig dyre heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå