Gå til innhold

[Løst] Mulig med alternative PVR-dekodere?

Anbefalte innlegg

Hei

Har i dag en "vanlig" PVR fra Canal Digital. Er veldig godt fornøyd med den bortsatt fra én ting; det er noe mikk-makk med HDCP som gjør at for det første ikke går an å koble den til prosjektoren min, og for det andre at den nå har kutta helt ut og også gir HDCP-feil ved tilkobling til vanlig tv (som har fungert helt topp helt inntil i dag).

Spørsmålet er rett og slett om det er mulig å bruke en annen dekoder som ikke er belemret med HDCP - evt. noe som kan omgå HDCP?

Endret av kjelle392
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes produkter som dette: http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=8005

Hvilken prosjektor har du?

Det er mulig at dekodere som VU+ er stabile når det gjelder HDCP eller ikke bruker det i det hele tatt.

Siden dekoderen din ikke lenger gir bilde på tv'en din så er den vel defekt. Er det noen mulighet for å nullstille den? Er det forresten Sagem-boksen?

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Det er denne jeg har: https://kabel.canaldigital.no/Produkter/TV/Dekodere/HDPVR/

Etter resetting, så var bildet framme i ca. 30 sekunder. Så kom meldingen om HDCP fram på skjermen, og bildet forsvant. Prøvde forskjellige oppløsninger og slo av/på både dekoder og tv i forskjellig rekkefølge uten hell.

Tok kontakt med kundesupport, og etter endel testing som kom også kundesupport fram til at de skulle sende meg en ny en - må være underforstått med at den er defekt. Kanskje den alltid har vært det ettersom prosjektoren aldri har funket med denne (men med den gamle - Sagem).

Prosjektoren jeg har er bare "kina-vare", men jeg klarer meg helt fint med den til mitt bruk. Kan jo fortsatt spille både PS og se filmer med den (fra PS) - men jeg ble temmelig skuffa over å ikke kunne bruke det mediumet jeg ville for å se det signaler jeg tross alt betaler for - men det er en annen diskusjon. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd andre tilkoblinger enn HDMI-kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...