stue Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Ser at Help har ulike advokatforsikringer...blant annet en Forbrukerkjøpsforsikring som koster 598 kroner i året. "Mange av oss opplever problemer etter kjøp av varer og tjenester. Dessverre er det slik at klagene ikke alltid fører fram. Har du ikke fått det du har betalt for, eller blitt lovet, til riktig tid, har du rettigheter som forbruker. Forsikring ved forbrukerkjøp gir advokathjelp til deg som forbruker." http://www.help.no/no/Vare-forsikringer/Forbrukerkjop/ Hva tror dere om dette...er det unødvendig? Ser ut som en slik forsikring kanskje kunne hjulpet mange her inne. Denne posten ligger kanskje feil, men tenkte at dette emnet tar for seg litt videre diskusjoner som passer på et juss-forum. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Nja. Jeg er skeptisk til forsikringsvilkårene, der det i pkt 7 fastslås at dersom HELP mener saken ikke vil føre frem gjelder ikke noen dekningsrett. Du er også forpliktet til å benytte HELPs egne advokater, ingen valgrett. 1 Lenke til kommentar
artie Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg tror mange ville vært tjent med en slik forsikring (og andre advokatforsikringer). Det verste jeg vet er å sende klienter med en god sak hjem fordi de ikke har råd til advokat. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Så hvilken forsikring trenger jeg å forsikre meg med hvis jeg vil forsikre meg og eventuelt har en forbruker-rettstvist med dette forsikringsselskapet? Hvis jeg kan forsikre meg og har forsikret meg, forsikrer det meg mot deres forsikringer? (si det fort ti ganger) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Nei. Vilkårenes pkt 2.3 har ikke forsikringstvister oppnevnt i listen over tvister som dekkes. Tjenester innen reiser/hotell/restaurant, levering av tv-signaler/telefoni/bredbånd, strøm, banktjenester, leie av bil/båt/maskiner, reparasjon/service på bil/båt/maskiner, flyttebyrå/renhold i forbindelse med flytting, alarm-/sikkerhets-/vakttjenester, treningsstudio, veterinær/kennel, renseri/vask av klær, fotograf, urmaker, gullsmed, frisør og transport av varer. (Pkt 4 unntar alle tjenester ikke nevnt i pkt 2.3 fra dekning.) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå