Gå til innhold

PSU som har USB for tilkobling til hovedkortet

Anbefalte innlegg

Heisann er på jakt etter et utvalg av strømforsyninger hvor man har mulighet for å tilkoble en USB til hovedkortet for avlesing av data. Min forrige Gigabyte Odin 800w hadde en USB som jeg koblet direkte til hovedkortet som ga meg direkte avlesning av strøm via software, noen som vet om andre merker modeller av god kvalitet som har dette?

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei disse var ikke akkurat billig, egentlig så overrasker det meg at dette med avlesning av data fra PSUen ikke har tatt helt av i disse morderne tider, 2012, og Odin kom vel i 2005/2006, må si at den var før sin tid på mange måter. Jeg har såpass lite i min maskin at tvilsomt at jeg kjøper en PSU på mer enn 850W eller noe som koster 2000kr bare for å få avlesning av data :-D

Frank

Lenke til kommentar

Nei disse var ikke akkurat billig, egentlig så overrasker det meg at dette med avlesning av data fra PSUen ikke har tatt helt av i disse morderne tider, 2012, og Odin kom vel i 2005/2006, må si at den var før sin tid på mange måter. Jeg har såpass lite i min maskin at tvilsomt at jeg kjøper en PSU på mer enn 850W eller noe som koster 2000kr bare for å få avlesning av data :-D

Frank

http://www.anandtech.com/show/2283/20

Når målerene i programvaren bommer med opp til 20% er det egentlig ikke særlig nyttig i mine øyne...

Et voltmeter koster ikke allverden og vil være langt mer nøyaktig enn hva man kan få inn i en PSU uansett grunnet plassproblemer.

Dessuten er det veldig enkelt med PSUer: enten er den kraftig nok, eller så er den ikke kraftig nok.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Joa, det er et godt poeng det, men jeg gidder ikke å dra fram en hylle som er hylt opp til rand for å se på et voltmeter e.l. for å se hvor mye maskinen bruker, men da har jeg heller ikke noe å klage over heller da, 20% kunne jeg ha levt med, det var i grunnen kun for å få et "innblikk" i hverdagen til en psu :)

Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...