Gå til innhold

Forbrukslån som går til inkasso. Kan det lønne seg?

care1337

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det må prioriteres 100% å betale ned slike lån. Kutt alt unødvendig forbruk og jobb masse overtid de neste par årene så burde det gå bra. Husk også at 28% får man tilbake på skatten så når oppgjøret kommer neste år så hiver du ALT på lånet og tar et solid jafs mot en gjeldfri tilværelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hei. Lang historie kort: Jeg tok opp et forbrukslån på 300 000 og kjøpte aksjer for hele beløpet. Dessverre kollapset aksjen med over 90%, og jeg sitter nå igjen med null, niks og nada - forutenom masse gjeld.

...huffameg :hmm: Var det Funcom?

Stemmer det ja.

Lenke til kommentar

Ber pent om at dere svarer på det jeg spør om istedenfor å skrive hvor viktig det er å faktisk få kravet nedbetalt. Noe jeg er 100% klar over selv. Jeg har kontroll, har budsjett - og har gjort store grep i privatlivet. Så jeg trenger ikke flere råd og vink på det området. :) Takk!

Men lurer på det jeg spør om i tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du mulighet til å flytte lånet inn i et boliglån, for å få ned renten? Kan ikke se noen fordeler med å la dette gå til inkasso, selv om renten kanskje er lavere, tilkommer gebyrer, og du vil kunne få problemer senere med betalingsanmerkningen dette medfører.

Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at du må skaffe deg en refinansieringsavtale her?

Jeg vill egentlig bare gått i samtale med banken og hørt hvorvidt du kan kvitte deg med forbrukslånet så kjapt som mulig. Pass for øvrig på at du er disiplinert når du skal betale ned resten slik at du unngår betalingsanmerkninger og liknende. Står vel en del om det her også, men en noget lite utfyllende artikkel.

Lenke til kommentar

Investere i enkeltaksje: Great success. Les om diversifisering neste gang. Selv om du kan tro det er kjempelurt å satse på en aksje for megagevinst, får du ikke betalt for all risikoen du påtar deg.

edit*

Ikke la den gå til inkasso. Snakk med banken.

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...