bojalborg Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Noen som har noen tips til gode blandinger med Absolut Vodka? Helst noe som smaker lite/ikke noe alkohol. Takk på forhånd! :-) Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Red Bull + sitronbrus. Litt friskere enn bare Red Bull. Edit: Den dårlige smaken får du uansett. Den er vel en del av varemerket til Absolutt. Endret 25. september 2012 av Sovehest Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Appelsin Juice. Edit: Du kan også ta Tonic; VAT. Endret 25. september 2012 av ThaHoward Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Red Bull + sitronbrus. Litt friskere enn bare Red Bull. Edit: Den dårlige smaken får du uansett. Den er vel en del av varemerket til Absolutt. Enig. Kjøp heller Stolichnaya. Den koster det samme og er uendelig mye bedre. Legg eventuelt på en femtilapp, så får du en flaske Stoli Gold. Endret 25. september 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Du kan blande med Pepsi Max, smaker veldig godt(ganske søt pepsi), syns jeg ihvertfall Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Red Bull + sitronbrus. Litt friskere enn bare Red Bull. Edit: Den dårlige smaken får du uansett. Den er vel en del av varemerket til Absolutt. Hva slags sitronbrus? Er Schweppes bra? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Schweppes funker. Red Bull og vodka blir søtt og litt "platt". Så alt med kullsyre som gjør drinken surere er god deal. Jeg ender ofte opp med Sprite, uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor. Så utblandet som det hele blir, så kan man sikkert kjøre på med first prise "sitronbrus" eller hva dem nå heter. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Bare en måte å blande vodka på imo, det er med grapejuice Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Bare en måte å blande vodka på imo, det er med grapejuice Jeg har sett at dette er populært. Det og tranebærjuice! Får man tak i grapejuice og tranebærjuice i dagligvarebutikkene? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Ja noen ytterst få fører grapejuice, hvis du tenker på ferkst fra sunniva. Tranebærjuice er det litt værre med... Har fortsatt til gode å finne det i ferskvaredisken. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Tranebærjuice finner du blant annet på litt større Rimi og Rema. Ocean Spray, heter produsenten. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Som andre her påpeiker så har Absolut vodka ganske mykje smak. Dette er ein vodka som er laga for å få den typiske vodkasmaken. Dersom du vil ha ein vodka utan smak og lukt til å blande med så bør du velge ein anna vodka. Når det gjeld kva du skal blande med så vil det være avhengig av kva du sjølv liker, vil du ha søte drinker? Bitre drinker? Sure drinker? Friske drinker? Lista er lang. Men uansett så kan eg gi deg nokre enkle gode råd. -Bland drinkem med rikelig med is i glaset (dette er eit universalråd som kun har nokre få hederlige unntak). -Ein god drink skal inneholde 3 ingredienser (i tillegg til is). Alkohol, blandevatn og noke til å bryte smaken. Berre ein så enkel ting som å tilsette litt lime juice eller ein klunk med frisk likør vil gjere drinken mykje betre. -Bruk målebeger. Dersom du er fersk på å blande drinker så bruk gjerne målebeger. Den typiske feilen som folk gjer er at dei blander for sterkt. 50/50 med vodka og appelsinjuice smaker kun alkohol med svak appelsinsmak. Prøv å hold drinken på mellom 5 og 10%. Blandevatn er billig, nesten som gratis å regne dersom du samanlikner det med prisen på alkohol. Det er så idiotisk å sjå folk ha med seg ei heil flaske med sprit og berre ei lita boks med battery som blandevatn. Dette ender nesten alltid opp med improviserte drinker basert på ting ein finner i husvertens kjøleskap. Det er for dumt å være på fest der alle har sprit men ingen har tenkt på å kjøpe inn nok brus/juice. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Det er egentlig ingen "typisk vodkasmak", selv om jeg skjønner hva du mener. Vodka skal ideelt sett smake så lite som mulig, og jo bedre kvalitet den har, jo mindre smaker den. Absolut er ikke en vodka i toppskiktet, og smaker deretter. Stoli Gold, som jeg anbefalte, er rene fløyelen i sammenligning. Men jeg kan være enig i at "den typiske vodkasmaken" har sin sjarm. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Iste. Da smaker du ikke vodkaen. Det med masse is er også smart, men du kan også stappe vodkaen i fryseren (den fryser ikke til is). Jo kaldere drikken er når du drikker den, jo mindre ''smaker'' det av den, det samme gjelder øl (sikkert derfor så mange liker iskald øl.. hmmm). Har også hørt at jell-o-shots skal være helt sinnsyke gode og ikke smaker sprit overhode. Jeg forøvrig syns at det blir litt skummelt for min del, da jeg blir full av å bare ''lukte på korken'' som alle mine venner sier.. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Bloody mary er digg. Salt, pepper, tabasco, worcestershiresaus, tomatjuice og is, med stangselleri som garnityr. Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 Skal absolutt prøve Stoli Gold! Iste har jeg prøvd noen ganger, og det syntes jeg ikke var noe særlig interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå