c-bool Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Sitter på skolen nå å eg kommer meg ikke på nett. Di andre som er her kommer seg på. Slik har det vert i flere uker nå. It ansvarlig er ikke tilstede. Har logget inn ppå trådløsen, og har fullt signal og står eg er tilkoblet, men kommer bare opp: siden kan ikke vises. Hva kan vere problemet? Skriver nå med mobilen på nettet på skolen. Men funker ikke på pc'n Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hvilken ipadresse, gateway og DNS har maskinen din når du er tilkoblet? CMD ipconfig /all Hvis den er 169.x.x.x så har du ikke forbindelse med DHCP-server på nettverket. Dette kan bl.a. skyldes at du har lagt inn feil krypteringsnøkkel. Lenke til kommentar
c-bool Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Den var ikke det. Har rett passord på nettet ettersom det funker på mobilen. Ip:172.16.9.250 Nettverksmaske: 255.255.252.0 Gateway: 172.16.8.5 Visd dette har av betydning. Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Du har ikke satt en fast IP på maskinen din? Lenke til kommentar
c-bool Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Hvordan gjøre det?:-P Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Kommer an på hva slags OS du har. Kjør en ipconfig på en annen PC som er koblet opp, og se om IP adressen du får er i samme serie som den din PC får. Endret 25. september 2012 av covah Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Det ser ut som du har en grei ipadresse. Lokale nettverk starter som regel på 10, 172 eller 192. Hvis dere har lignende adresser på de andre enhetene, så kan det være problem med brannmur i PC eller Winsock. En kommando eller program kan reparere winsock for deg, slik at du får kontakt igjen. Pass på at du restarter PC etter kommando eller program er kjørt. Brannmuren kan disables et øyeblikk for å teste at det ikke er den. Jeg ville til slutt virusscannet maskinen: http://www.eset.no/trusselsenter/onlineskanner/ Lenke til kommentar
c-bool Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Tviler på det er virus ettersom maskinen er helt ny. Kan prøve å skru av brannmuren imorgen da. Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 At maskinen er helt ny, betyr ikke at det ikke er virus på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå