hotsauce81 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Heisann, og god morgen Jeg benytter i dag lydkortet (kun optisk utgang) i mitt Asus P9X79 Deluxe. Jeg har et 7,1 headset: Turtlebeach MW3 Delta. Jeg syns lyden er litt blass og "kjip" og vurderer å anskaffe et dedikert lydkort. Kriterier er: MÅ være 7.1 (ekte, ikke "virtuell") Optisk ut (SPDIF) Helst PCI-e Brukes 80% til spilling, 20% musikk. Jeg er kresen på lyd, så jeg forventer litt kvalitet. Jeg har kikket på lydkortene fra Asus: ASUS Xonar Essence STX virker veldig spenennde, men jeg greier ikke å tyde om dette er et surround-kort. Den har optisk ut, men det virker som at det bare er stereo ASUS Xonar D2X virker som et bra kort, men de er jo 4 år gamle, virker det som. Har det virkelig ikke skjedd noe nytt på lydkortfronten siden det? Er det noen som har noen tips eller råd å komme med? Creative sine nye kort virket interessante, men siden de "kun" er i 5.1 føler jeg kanskje at jeg ikke får utnyttet surroundmuligheten i headsettet godt nok. Lenke til kommentar
hotsauce81 Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Da kan jeg svare meg selv: Jeg hoppet i det og bestilte et Asus XonarPhobeus 1 Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 nytter ikke mye å si at de MÅ ha ekte 7.1, da headsettet ikke er et ekte 7.1 headset, og bruker software til å emulere 7.1. til og med mitt Siberia v2 gjør en OK jobb med å emulere 7.1 med et ASUS Xonar DX med virtuell surround slått på. Lenke til kommentar
hotsauce81 Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Hei, Det var nyheter for meg. Jeg var sikker på at det var ekte 7.1... Jaja, nå er i alle fall kortet bestilt :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå