osse-mon waits for alice Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Jeg vil slå et slag for verbal krenkelsesfriheten! Vi bør lovfeste retten til å krenke og fornærme andre. Ikke true og trakasere, men krenke og fornærme: Kall meg gjerne en bleikfeit idiot. Kall kristendomens jesus for en falsk skikkelse, kall islams mohammed en pedofil jævel. Kall morra til kompisen din en feit gatepike. Det er bare fornærmelser som gjør at du føler deg litt krenket. INGENTING skjer om du blir fornærmet. Rist det av deg, og gå videre. Om du ikke liker å "føle deg krenket" så får du konfrontere ytringshaveren og heller debatere denne personen i hjel. Det er ingenting, INGENTING, som jeg kan si til deg som kan eller bør før føre til fysiske, voldelige reaksjoner. Om jeg klarer å si noe til deg som "krenker" deg så fælt at du kun kan svare med vold, er du på et så mentalt tilbakestående plan at resten av verden burde synes syndt på deg. Jeg har en treåring i trassalderen. Det er sånn du oppfører deg. Det at du blir såret, gir deg ikke rett til å forby andre å fornærme deg. Beklager, verden fungerer ikke slik. Jeg trenger ikke være enig i det du sier, men jeg skal jaggu forsvare retten din til å ytre og krenke! http://www.youtube.com/watch?v=NzdpxKqEUAw http://www.youtube.com/watch?v=9tn2EhGK5ok &--#60;/rantsånnpåmorran&--#62; Endret 25. september 2012 av osse-mon waits for alice 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Ja, du vil kort sagt slå ett og kanskje flere slag for beskyttelsen og verdigheten til mobberen. Det passet fint å få denne tråden opp, etter at man traff en klassekamerat som etter 35 år, fremdeles ikke har klart å legge effekten av krenkelsene og fornærmelsene der de egentlig hørte hjemme. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg vil slå et slag for verbal krenkelsesfriheten! Vi bør lovfeste retten til å krenke og fornærme andre. Så du vil ha det slik her på forumet også? (Det er vel konsekvensen av at det blir lovfestet...) Geir Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg er for ytringsfrihet og retten til å si hva man mener, men går du opp i trynet på noen og blir ufyselig får må du ikke begynne å sutre om du får deg en på tryne. Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Innfør duellering i samme slengen! Sir, I demand satisfaction! Lenke til kommentar
Spider Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Da jeg var liten var det kult å si "lufta er for alle" og vifte hånda si foran en unge man ikke likte for å framprovosere en reaksjon. Mennesket vokser tilsynelatende faen meg aldri opp. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Jeg er ganske enig, egentlig. Men på et forum som dette er jeg glad for at man visse regler slik at ikke hver eneste diskusjon blir en "flame-war" etter noen få poster... Det jeg syns er interessant (som debattema) er hvorfor noen ting (som f.eks religion) skal beskyttes fra denne type krenkelser. Vi har vel fremdeles blasfemilov i Norge (selv om den kanskje blir fjernet i ny straffelov?).... Hva med den Saudi-Arabiske IKEA-katalogen, f.eks? Hva tenker folk her? Endret 1. oktober 2012 av pax1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg tenker at Ikea er et kommersielt firma og gjør det de må for å selge. Jeg skulle ønske de ikke gjorde det, fordi vi trenger gode eksempler. Og nå er vel Ikea et "privateiet" firma, og kunne gjort det om stiftelsen ønsket det. Men jeg forventer det ikke. På den annen side er det jo bra at vi får slike åpenbare eksempler på kvinnens svake stilling i Saudi-Arabia. Ikea er jo ufrivillig med å sette problemet på dagsorden. Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Innfør duellering i samme slengen! Sir, I demand satisfaction! Her tror jeg du blander diverse safter ... Man duellerte ikke for tilfredstillelsens skyld, men for ære og aktelsen. Men det er klart hvis man holder på å duellerer med køllene sine, så ser jeg ikke bort fra at lystfølelser kan oppstå ... Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Her tror jeg du blander diverse safter ... Man duellerte ikke for tilfredstillelsens skyld, men for ære og aktelsen. Men det er klart hvis man holder på å duellerer med køllene sine, så ser jeg ikke bort fra at lystfølelser kan oppstå ... Hvis jeg tolker det du skriver subjekttivt vil jeg ane en homoerotisk undertone i inlegget ditt. Hvis dette ikke er tilfelle kan du ignorere deler av dette innlegget. Hvor du i såfall fikk den ideen om man duelerte på den måten du beskrev er meg et mysterium. "Så ser Jeg ikke bort fra at lystfølelser kan oppstå..." Jeg syntes dette var en snodig påstand. Men uansett: "Sir, I demand Satisfaction." Er den mest ikoniske setningen som blir sagt i duell filmer. Søk det opp du. Og en ting til det er mange former for tilfredsstillelse. Å føle ære og aktelse kan være en form. Men virker som du umuddelbart knytter ordet til noe seksuelt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Her tror jeg du blander diverse safter ... Man duellerte ikke for tilfredstillelsens skyld, men for ære og aktelsen. Men det er klart hvis man holder på å duellerer med køllene sine, så ser jeg ikke bort fra at lystfølelser kan oppstå ... Hvis jeg tolker det du skriver subjekttivt vil jeg ane en homoerotisk undertone i inlegget ditt. Hvis dette ikke er tilfelle kan du ignorere deler av dette innlegget. Hvor du i såfall fikk den ideen om man duelerte på den måten du beskrev er meg et mysterium. "Så ser Jeg ikke bort fra at lystfølelser kan oppstå..." Jeg syntes dette var en snodig påstand. Men uansett: "Sir, I demand Satisfaction." Er den mest ikoniske setningen som blir sagt i duell filmer. Søk det opp du. Og en ting til det er mange former for tilfredsstillelse. Å føle ære og aktelse kan være en form. Men virker som du umuddelbart knytter ordet til noe seksuelt. Når jeg var liten gutt, brukte vi i min kameratgjeng å fekte med de små køllene våre ... trodde kanskje andre smågutter hadde opplevd noe lignende, men det ser ut som at man kan ha vokst opp under litt uvanlige forhold - derfor relaterte jeg duellkonseptet til å handle om menns hang til å sammenligne og konkurrere på penislengde/størrelse. Når det viser seg at de faktisk bad om tilfredstillelse, så gjør det meg enda mer "sikker" på at konseptet ligger til de mer feminine måtene å vise sin manndom på. og leser man videre på hvilke prosedyrer og regler som gjaldt for korrekt duellering, så ser jeg på disse som mer ett teater enn seriøs kamp, og mer passende for krenkede dramaqueens enn staute mannfolk (hva nå det er for noe). Når det er sagt så synes jeg heller ikke at "epenis" er noe særlig bedre, men det er nå i hvert fall helt ufarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå