spetwols Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hei! Jeg satt sammen en gammel pc igjen nå, fordi jeg solgte den gamle. Dette er et hovedkort som heter ; EPOX EP-9HEAI Jeg kjøpte dette i 2007, og så reformaterte jeg den, og det var umulig og finne driverene da også. Jeg fikk hjelp på et forum, og fikk det til slutt. Det er altså 5 år siden, og jeg tviler på at disse eksisterer enda. Epox hjemme siden er nede, og det er umulig og finne drivere. Jeg tror sist så var det på en russisk side. Jeg har ikke driveren på cd, da jeg kjøpte datamaskinen brukt. Kjøpt nytt skjerm kort, for å bare bruke denne som midlertidig, men ganske håpløst uten driverene til hovedkorte. Noen som er veldig flinke til å finne sånt?? som ikke går ann. I såfall, tusen takk for hjelpeN! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Ikke helt enkelt, det som er igjen av Epox har nå død ut. Så ditt neste alternativ er å gå komponent for komponent manuellt om du MÅ ha Windows, har du linux slipper du vell unna med driver databasen de har. Uansett, for selve hovedkortet så har du ett VIA K8T890 chipset, drivere til dette kan du kanskje finne her: http://www.via.com.t...ort/drivers.jsp Sørbroen din er basert på: VIA VT8237R Endret 25. september 2012 av 007CD Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Ikke helt enkelt, det som er igjen av Epox har nå død ut. Så ditt neste alternativ er å gå komponent for komponent manuellt om du MÅ ha Windows, har du linux slipper du vell unna med driver databasen de har. Uansett, for selve hovedkortet så har du ett VIA K8T890 chipset, drivere til dette kan du kanskje finne her: http://www.via.com.t...ort/drivers.jsp Sørbroen din er basert på: VIA VT8237R Flott, tusen takk.! Da fikk jeg ogsA fikset sata diskene jeg har. Har et annet problem bare. Jeg har kun intregert lyd kort, og det er AC 97, sA jeg lastet ned driver til det, og fAr opp et sound effect panel. Problemet er at det kun blir lyd foreksempel i Windows media player, VLC, videoer som spiller av via silverlight som funker osv. Jeg Far ikke noe lyd i youtube, og spill osv.. Da er det dQdt. Noen som vet hva som kan vAEre galt? Har sjekket innstillinger osv, men er ikke noe jeg har funnet ut som kan foresake dett... Takk for hjelp! Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Fikset det, brukte bare et eksternt lydkort, fikk ikke til det interne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå