[email protected] Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hei. For øyeblikket er jeg i militæret, og slipper ut rett før jul. Så skal jeg ha noen måneder med litt jobb før jeg håper å få begynt studier. I den anledning trenger jeg litt hjelp. Jeg har lyst til å bli lærer, 5-10 trinn, på HiST. Er det noen som vet hva som kreves for å komme inn? Og aller mest lurer jeg på dette med bolig. Jeg kan virkelig INGENTING om dette. Skaffer man seg sted å bo før man vet om man i det hele tatt har kommet inn, eller er dette noe man fikser etter å ha fått beskjed om man er tatt opp eller ikke? Setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
dTd Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Vel, jeg studerer på NTNU som også ligger i trondheim, og bolimarkedet er veldig hett rundt semesterstart. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å legge inn en søknad på sit.no/hybel allerde så tidlig som februar. (husk at denne må oppdateres hver andre mnd ved å sende mail ellers blir du slettet fra listen). Og siden dette er via SIT som er studentorganisasjonen i trheim, så kan man få tildelt bolig og evt takke nei dersom man ikke kom inn på skolen. Så kan du lete litt på privatmarkedet etterhvert. Ang krav så står det helt sikkert på hjemmesiden til HiST, ver dog obs på at kravene er fra forrige år og de reguleres hvert år med hensyn til hvor mange søkere det er og hvor mange plasser det er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Det jeg anbefaler deg å gjøre er å legge inn en søknad på sit.no/hybel allerde så tidlig som februar. (husk at denne må oppdateres hver andre mnd ved å sende mail ellers blir du slettet fra listen). Og siden dette er via SIT som er studentorganisasjonen i trheim, så kan man få tildelt bolig og evt takke nei dersom man ikke kom inn på skolen. De fleste som får bolig før semesterstart, får tilbud i god tid før de får tilbud om studieplass. Og har man først signert, så må man i så fall si opp kontrakten om man ikke skal ha boligen likevel. Dermed blir det fort 1-2 måneders husleie, siden SiT tydeligvis har endret sin gamle praksis med å la folk som ikke får studieplass i Trondheim gå fra kontrakten uten oppsigelsestid. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hm, jaja det var litt dumt da, men er vel skjeldent mere en en mnd? Jeg fikk plass i en av sit sine boliger nå dette semesteret fom 20 juli, og det er vel ca da man får svar om man kom in på skolen eller ei? Trådstarter kan jo da uansett kontakte Sit og forhøre seg Er nok et godt utgangspunkt ihvertfal! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg fikk tilbud i juni da jeg skulle flytte til byen i 2010, og med 5 dagers akseptfrist og lange ventelister... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå