Gå til innhold

Hvorfor gruser iPhone 5 konkurentene selv med dårligere maskinvare?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- "Skikkelig Multitasking", holder man på med denne ennå? Kan du nevne et par ting man trenger som ikke fungerer med multitasking fom. iOS4?

Ting som jeg kommer på i farta: høre på musikk via youtube og surfe.

 

- Widgets er ikke noe stort savn for min del, kjekt å ha men ikke noen "avansert" sak i min bok. Apple har hatt Widgets i OSX i lang, lang tid og Windows en stund etter det så tja.

Ok, avansert eller ikke kan bli en lang diskusjon her. Jeg nå er avhengige av enkelte widgeter og mulighetene enkelte gir, kvalifiseres som avansert i min bok.

 

- Ellers hadde det jo vært interessant med eksempler på hva Android gjør som kan sees på som vesentlige mangler på iOS og dermed gjør den mer avansert? Slike diskusjoner ender ofte opp i er at den har flere små "kjekt å ha" funksjoner og at den er mer tilpasningsvennlig, men vesentlige bruksting kommer sjelden eller aldri frem.

Det er nettopp disse små "kjekt å ha"-funksjonene/mulighetene som gjør Android overlegen. Alle funksjoner utover telefoni og sms er jo bare "kjekt å ha". Hvorfor takke nei til en masse muligheter, med mindre de er i veien/gjør mobilen tregere?

 

For 1-2 år siden ville jeg ikke ha noe problem med å anbefale iPhone til folk, kun pga. én funksjon: hastighet/smidighet. Det er jo trossalt denne "funksjonen" man bruker mest...

I det siste har Android toppmodellene klart å bli like raske, er heller spørsmålet hvorfor noen bør velge iPhone i stedenfor Android, bortsett fra merket.

Lenke til kommentar

- "Skikkelig Multitasking", holder man på med denne ennå? Kan du nevne et par ting man trenger som ikke fungerer med multitasking fom. iOS4?

Ting som jeg kommer på i farta: høre på musikk via youtube og surfe.

Det er teknisk ikke noe problem på iPhone heller, det er litt opp til de forskjellige YouTube appene, det er støtte for å spille musikk i bakgrunn for 3. parts apps siden iOS4.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tjaa. Enkle eksempler: Widget, skikkelig multitasking, filbehandler, og mye mer?

Finnes det noe der iPhone kan som f.eks GS3/OneX ikke kan, eller noe der iPhone gjør det betydelig bedre på? (jeg lurer faktisk på dette)

 

Den dagen ios får "widget" kaster jeg telefonen ut av viduet....

 

Hvorfor?

 

Ingen som tvinger deg til å bruke widgets.

 

Har du hørt om valgfrihet?

Lenke til kommentar

Tjaa. Enkle eksempler: Widget, skikkelig multitasking, filbehandler, og mye mer?

Finnes det noe der iPhone kan som f.eks GS3/OneX ikke kan, eller noe der iPhone gjør det betydelig bedre på? (jeg lurer faktisk på dette)

 

 

 

Den dagen ios får "widget" kaster jeg telefonen ut av viduet....

 

Hvorfor?

 

Ingen som tvinger deg til å bruke widgets.

 

Har du hørt om valgfrihet?

 

Enig i det. Siden jeg bruker htc på jobben velger jeg å skru av både widget og sense for å få et ryddigere grensesnitt. For meg er dette det beste. Hjemme velger jeg å kjøre iphone for å slippe å velge bort noe jeg ikke vil ha....

Men valgfrihet er noe vi alle vil ha....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...