Layzer Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Hei Jeg har tenkt å bygge meg en PC hovedsakelig til gaming. Dette er det oppsettet jeg har tenkt å bestille: Har bare lyst på noe innspill på de komponentene jeg valgte er de beste i fohold til prisklassen og mitt bruk? Dette er de kriteriene jeg har hatt i bagrunnen når jeg valgte kabinett/komponenter: - Ytelse. - Pris - Støy. - Varmeutvikling. Har tenkt å overklokke PC-en, sånn at jeg aller helst ville kjøpt en ASUS P8Z77-V PRO, men budsjettet begrenser. Hovedkort: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=746635 Den kostet 1099 når jeg kjøpte den. Her er PSU-en og skjermen jeg valgte: http://www.komplett....A3-2C9C504C2173 Jeg undersøkte hvor mye watt dette kommer til å bruke og kom på ca. 409W, 500W ved overklokking. (brukte eXtreme power supply calculator lite, med system load på 90%). 750W er vel mye, men så vil jeg ha litt å gå på siden jeg ikke vil at PSU-en skal jobbe nær maksgrensen slik at støynivået reduseres og effektiviteten økes. Dessuten så kostet den egentlig 999 kr, men fikk den for 655 kr. Setter pris på tilbakemeldinger, eventuelt endring av komponenter som må gjøres. Takk på forhånd! PS: Legg merke til at når jeg mener 10000kr så mener jeg AKKURAT 10000kr LOL. Her er kabinett og resten av komponentene: Endret 24. september 2012 av Layzer Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Samsung SSD 830 256 GB eller Samsung SSD 830 SERIE 128GB SATA III er langt bedre kjøp en den dårlige OCZ ssd disken. GIGABYTE RADEON HD7870 OC WINDFORCE 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP er nok langt mere stillegående ellers spørs vel om budsjettet er sprengt allerede. Om du er villig å se på cdon har de PHANTEKS PH-TC14PE CPU-Cooler - blue som er litt bedre en noctua D14 kjøleren. Og ofte billigere frakt men husk disse selger mest CD/DVD og blueray så vil ikke si kompentansenivået dems er like bra som dustrin home. Men kan vurderes hvis prisen er viktig. Endret 25. september 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Layzer Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Samsung SSD 830 256 GB eller Samsung SSD 830 SERIE 128GB SATA III er langt bedre kjøp en den dårlige OCZ ssd disken. GIGABYTE RADEON HD7870 OC WINDFORCE 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP er nok langt mere stillegående ellers spørs vel om budsjettet er sprengt allerede. Om du er villig å se på cdon har de PHANTEKS PH-TC14PE CPU-Cooler - blue som er litt bedre en noctua D14 kjøleren. Og ofte billigere frakt men husk disse selger mest CD/DVD og blueray så vil ikke si kompentansenivået dems er like bra som dustrin home. Men kan vurderes hvis prisen er viktig. Ja, jeg har hørt at det har vært problemer med SSD-ene til OCZ, men den nyeste firmware-en skal visst løse dette problemet. Samsungen kan jeg nok bytte den med, ikke er den så mye dyrere, og den har ikke kjente problemer som jeg vet om. Skjermkortet er allerede OC. Jeg vil helst gjøre det selv. Det er så marginal forskjell på viftene at jeg heller velger å ta Noctua så får jeg det i en samlet pakke fra dustin. Men uansett takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå