Gå til innhold

Liten HW update, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men om jeg da går over til intel da, velger en Intel Core i3 3325 3,3Ghz Socket 1155 f.eks + et matchende hovedkort så vil det være bedre enn AMD systemet jeg har bilde til over?

Alt utenom videoredigering, rendering, komprimering og lignende vil gå 60-70% fortere enn på en FX-8150.

Dobbelt så mange kjerner med halve ytelsen er særdeles lite nyttig når man tar Amdahl's Lov i betraktning.

Lenke til kommentar

Og da mellom en i3 3325 og en FX4170 så vil intel komme best ut?

I de aller fleste tilfeller ja.

Du ser enten på opp til 15% i FX-4170s favør på veldig spesifikke tunge regneoppgaver eller opp til 70% i Intels favør i de fleste andre oppgaver som weblesning, flash, etc.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det er jo fare for at det blir litt spilling. Går mest i bilspill, f.eks NFS The Run, noe jeg ikke får spilt så bra nå. Men vil både bruke minst mulig penger på en update, men vil kjøpe noe som holder litt frem i tid

i3-3225 er fortsatt bedre enn alt AMD har av prosessorer til spill.

FX-8150 er et sted mellom Core 2 Quad og i7-920 i spillytelse, i3-3225 er bedre enn i7-920.

Om du vil spille tyngre spill som BF3 bør du gå for en i5, men et HD 4850 er nok en større flaskehals.

EDIT:

Se her: http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-fx-pentium-apu-benchmark,3120-10.html

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...