terjeho Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hei. Noen "der ute" som har erfaringer med dette kamerat? Hva bør jeg kjøpe i tillegg til standardutstyr som blir levert med kameraet?Skal jeg kjøpe hos fotograf eller på internett (forslag på leverandør)? Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 I Molde var ihvertfall Daae billigere enn XD.no på adapter og ekstra-linser (0,7x og 2,4x) - mulig de hadde "gamle" priser men det var snakk om ett par lapper i favør av Daae, slik at totalt sett kom jeg godt ut når jeg ellers hadde handlet kameraet til "full" pris... Online finnes jo billigere CF (forholdet var Transcend 128MB hos Daae vs 256MB "generisk" online tilbake i midten av mars, når jeg handla mitt A60), batterier og lader samt filtre - produktene er ellers svært like: Hahnel lader og batterier har jo alle butikkene jeg har her i byen. Mest praktisk er nok å kunne få på et polariserings-filter og/eller UV/Haze filte og gjerne da også en Lens Cap. Det handlet jeg lokalt, mye pga 'postens avgifter' aka Porto, det samme med veske: det er litt bedre å kunne prøve den før du kjøper den enn gjettverk i utvalget til Lowepro... Ad CF så vil jeg si at det nok er ikke der du bør spare mest - jeg kjøpte to ulike CF, Transcend 30x og et "Made by Toshiba", hvor det siste er varmere og jeg mistenker at det bruker mer strøm også... Du kan jo lett sette sammen en kamera-pakke (A70, lader og 2 sett batterier, 256MB CF, adapter, filtre, veske ...) hos f.eks. XD og legge på litt til porto og så snakke med fotobutikken. Å handle lokalt er mer praktisk når noe går galt, men dyrere iutgangspunktet... Lenke til kommentar
2roll Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Daae sender også. Jeg fikk kameraet mitt kjapt i posten. Kjøpte en a70 med sandisk256Mb og en hänhel-lader. Husker ikke hva jeg fikk som pakkepris, men systemet funker brillefint. Det hadde blitt et par hundre billigere på nettet, men Daae hadde på lager og leverte raskt. Senere kjøpte jeg forsatsen hos dem, slik at jeg kan bruke filter og linser. Den hadde de faktisk på lager!! (Må vel være en av få i nordeuropa, det.) Daae har god peil på Canon, det er verdt et par hundre for meg. Dersom prisene er forholdsvis like, vil jeg anbefale deg å kjøpe fra en god fotobutikk. Ps: Du må ringe dem, websidene er sinnsykt tragiske. www.daae.no Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg regner med at vår test av A70 kommer tidlig i neste uke. MLW Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Daae sender også. (...) Senere kjøpte jeg forsatsen hos dem, slik at jeg kan bruke filter og linser. Den hadde de faktisk på lager!! (Må vel være en av få i nordeuropa, det.) Jeg var innom og skulle ha en sånn, men da de fikk den inn var det først til A30/40, tror jeg prøvde den til A10/20 også før jeg fikk den rette... Ellers så har det gått knirkefritt! Lenke til kommentar
knuflesus Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 a70 funker veldig bra. kjøp det. vet ikke om noe bedre i den prisklassen. tilleggsutstyr: 256 MB kort kjøp fire oppladbare 2000 mAh-batterier og en lader. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 LCD-skjemen har en blank overflate som dessverre ripes litt for lett. Ikke noe stort problem, men jeg anbefaler en liten bag. Selv kjøpte jeg en liten LowePro med regntrekk til ca 300. Sjekk ut før du kjøper og få en som passer for deg. LowePro har forøvrig god kvalitet og burde holde i årevis. Kjøpte også en kortleser, kameraets overføring er ikke verdens raskeste. Men du kan godt starte uten kortleser hvis du er på budsjett. Bag, batteri (2000mAh helst) lader og CF-kort er must. (128Mb holder, men kjøpte selv et 256Mb. Da får jeg over 150 bilder i maks kvalitet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå