Gå til innhold

Asus g75VW Lyd problem med headsett å innebygget høytalere


Anbefalte innlegg

Så, Jeg bruker som regel mitt headsett og plugger dem inn som vanlig. Men av og til (som regel når jeg starter opp pcen eller ikke har brukt den på litt) så vil jeg få lyd både fra laptopens innebygget høytalere å headsettet, som gjør at jeg må plugge headsettet inn igjen for å stoppe lyden fra laptopen. Vet ikke om detter er noe jeg bare kan fikse med instillinger på pcen eller om det er hardware feil? tviler på hardware feil men..

Har denne lyd driver tingen som heter "VIA hd audio deck" men så ikke noe spesielt der inne.. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har nøyaktig samme problem med min G75. Hvis jeg tar ut pluggen til eksterne høyttalere og inn igjen, kobles høyttalerne ut. Men etter en stund er de koblet inn igjen. Jeg tror det skjer med en gang man har en ny lydkilde, eller har satt f.eks. spotify på pause og så starter igjen.

 

Har du funnet noen fiks? Mylig vi bør prøve forumet til Asus.

Tviler på at det er hardware, mest sannsynligvis en bug i driveren..

Jeg har denne: G75VW-9Z245V

 

Ellers fornøyd med PC-en, men i motsetning til Apple har ikke Asus øye for detaljer, sånn er'e bare..

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvis du høyre klikker på lyd ikonet atme klokka, og velger avspilling enheter.

Så kan du ved å høyreklikke på høytalerene, disable de.

Kan være en ide å teste det først.

Ja, det muter de innebygde høyttalerne, men headset utgangen følger med, den blir også mutet, ergo like langt.. Må være en driver bug..

 

Edit: Noen lenker til asus' sider om problemet:

http://rog.asus.com/...ones-plugged-in

http://rog.asus.com/...ountry=&status=

 

Edit 2, Løsning:

Høyreklikk høyttaler nede i høyre hjørne, klikk på "playback devices", velg "Speakers" og klikk på "properties".

 

Under levels, sett "Speakers" til 100, og "MonoBass" til 0.

Under Enhancements, huk vekk "2.1 Channel".

Jeg har huket vekk alt der, og i tillegg huket av "Disable all enhancements".

 

Nå forblir lyden i innebygde høyttalere av når det er tilkoblet headset/eksterne høyttalere i jackutgangern.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...