filiokus Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Hei Har nylig bestil fire av disse "CORSAIR AIR SERIES AF120 QUIET EDITION" til mitt vengeance c70 kabinett. Kabinettet har tre vifter fra før . En bak og to forran, nede bak hardiskene, og en phanteks cpu vifte. Av de jeg bestilte skal jeg sette to på toppen, en på vinduet nederst(øverst er phanteks viften i veien) og en i bunn av kabinettet. Spørsmålet er burde disse viftene sende luft inn eller ut av kabinettet? http://www.dustinhom...er_AutoComplete http://www.dustinhom...er_AutoComplete Endret 24. september 2012 av filiokus Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Inn nedenfra, ut øverst, inn foran, ut bak. Skal du ha vifter i bunn ville jeg brukt filtere. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Følg prinsippet om at varm luft stiger. Inntaksvifter foran og på bunnen og uttak topp og bak. En annen regel du kan tenke litt på er at det er et poeng å få så lite støv som mulig inn i kabinettet. Derfor må du bruke støvfiltre på alle inntaksvifter. Prøv også å ha flere vifter som blåser inn luft, fordi da skaper du positivt trykk inne i kabinettet, og da vil luft (og støv) komme ut av diverse hull rundt omkring i boksen din. Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Det er to filtre i bunn av kabinettet Skal du ha vifter i bunn ville jeg brukt filtere. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Gratulerer med flott kabinett Vil anbefale å montere en vifte så skjermkortet får frisk luft, enten ved å fjerne øverste HDD-brønn og sette vifta inn istedet eller montere vifta på andre siden av brønnen. Ellers bør du balansere inn- og ut-vifter rimelig jevnt. Det er støvfilter i front og under kabinettet, så kjør inntak der, og eksos i siden, bak og på toppen. Ellers kan du vri sidepanelet 180° så du kan se inn om du ønsker det. Endret 24. september 2012 av arni90 Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Takk for svar arni, moby_duck og kakeshoma. Da blir det inntak fra bunn og siden og utak på toppen. Dette spørmålet blir kanskje dumt, men hvordan bestemmer man om viftene skal blåse luft inn eller ut? Er det bare å snu viften? Endret 24. september 2012 av filiokus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Takk for svar moby_duck og kakeshoma. Da blir det inntak fra bunn og siden og utak på toppen. Dette spørmålet blir kanskje dumt, men hvordan bestemmer man om viftene skal blåse luft inn eller ut? Er det bare å snu viften? Den siden som har fire armer inn mot senter er sida der lufta kommer inn, står vanligvis også tegninger på vifta. Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Gratulerer med flott kabinett Vil anbefale å montere en vifte så skjermkortet får frisk luft, enten ved å fjerne øverste HDD-brønn og sette vifta inn istedet eller montere vifta på andre siden av brønnen. Ellers bør du balansere inn- og ut-vifter rimelig jevnt. Det er støvfilter i front og under kabinettet, så kjør inntak der, og eksos i siden, bak og på toppen. Ellers kan du vri sidepanelet 180° så du kan se inn om du ønsker det. Takk for det arni Kommer til å poste noen bilder av builden nå alt er på plass. Men den viften som idag suger inn luft forran grafikkortet, gjør ikke den en god nok jobb? Burde jeg innstalere en av af viftene der isteden, samtidig som jeg fjerner hdd brønnen? Eller burde jeg bruke begge viftene og fjerne brønnen? Da blir det nok eksos i siden også Har vurdert å snu vinduet, men syntes egentlig det ser bedre ut nå. Phanteks viften og gtx kortet er så store at man ikke kunne sett meget inn hvis jeg hadde gjort det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Personlig har jeg kun den øverste HDD-brønnen montert, og der har jeg 2 stk stock-vifter montert på hver side av brønnen. Det er greit å informere om at man kan vri vinduet uansett, noen av oss har noe å vise der Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Personlig har jeg kun den øverste HDD-brønnen montert, og der har jeg 2 stk stock-vifter montert på hver side av brønnen. Hva har du der den underste hdd brønnen engang var, nå? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Dette: Endret 24. september 2012 av arni90 1 Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Leker ikke:) Kult kabinett:P Tror jeg skal prøve å fjerne den øverste hdd-brønnen og innstalere vifter der. Endret 25. september 2012 av filiokus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå