filiokus Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Prøvde nylig å laste ned mse til min windows 8 90 dagers trial. Fikk beskjed under innstalasjon at denne allerede var sikret med microsoft defenders som var like bra og med noen forbedringer. Stemmer dette? Hvilke tilleggsprogramer burde jeg bruke når jeg surfer på nettet? Jeg har norman antivirus gjennom GET. Er dette et godt produkt? Har lastet ned ccleaner. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 I windows 7 så er Windows Defender og MSE to forskjellige programmer. Men i Windows 8 så er Windows Defender videreutviklet mer i retning av MSE. Derfor har det ingen hensikt med MSE i Windows 8! Jeg kjører Windows 8 Pro på to pcer der Defender er antivirus, og så kjører jeg Advanced SystemCare fra Iobit i tilegg. Fungerer utmerket... Norman Antivirus er forsåvidt greit, men ikke noe man strengt tatt trenger i Windows 8 vil nå jeg si. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Skjønner godt du blir forvirret når Micrsoft gjenbruker navn og omdøper programmene. Windows Defender ER Microsoft Security Essentials, den har bare skiftet navn og blitt integrert i Windows 8. Jeg vil ikke anbefale Norman, den kommer dårlig ut i tester utført av uavhengige tredjeparter (av-comparatives.org, av-test.org). Windows Defender sammen med den innebygde brannmuren bør holde for de fleste. Men siden én antivirus ikke kan beskytte mot alt, så anbefaler jeg en sjekk av og til med Malwarebytes Anitmalware og SuperAntiSpyware. Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Men siden én antivirus ikke kan beskytte mot alt, så anbefaler jeg en sjekk av og til med Malwarebytes Anitmalware og SuperAntiSpyware. Da skal jeg sjekke ut Malwarebytes. Takk for tipset. Greide selvfølgelig å installere norman før jeg vista at win 8 inneholdt defenders. Nå etter jeg har avinstallert norman henger det en zlh.exe fil i notefication area. Det ser ikke ut som den noengang er aktiv, kan heller ikke se den i taskmanager. Men det er irriterende. Hvis noen vet hvordan man kan få fjernet denne, hadde jeg blitt veldig takknemmelig:) Endret 25. september 2012 av filiokus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå