Mabel Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Jeg skal bytte ut min nåværende PC da den støyer, begynner å bli smått ustabil, i tillegg til at den sliter med full HD. Jeg har satt sammen en PC etter andres tråder, og har kommet frem til disse komponentene: Den skal ikke i det hele tatt brukes til gaming, men jeg har som regel oppe flere browsere med masse vinduer, HD-film(er) + diverse programmer. Klarer hovedkortet å levere nok kraft for denne skjermen + en 24" skjerm i dualscreen med full oppløsning, eller trenger jeg et tilleggskort? Andre bemerkninger angående sammensetningen av komponenter? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 i7 3770 har integrert Intel HD4000 som duger til lett gaming. Absolutt ingenting som burde stoppe deg ifra det du beskriver over. 16 gig ram er kanskje litt mye om du ikke skal drive en del med videoredigering osv Ellers ser alt fint ut. Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Takk for tilbakemelding. Minne er ikke så alt for dyrt, så jeg går like greit for 2x8 gig. da hovedkortet kun har 2 slotter (og Operas nettleser er forferdelig glad i minne). Da blir nok dette bestilt hvis det ikke andre innvendinger Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Jeg ville slengt inn et MSI GeForce GT 620 1GB PhysX CUDA eller noe lignende, som vil gi god videoytelse. Det er også nyttig om du f.eks. bruker Photoshop. Ja gå for 16 GB minne du, det er alltids greit når du kjører en del programmer. Har du sjekket at CPU-kjøleren passer i det kabinettet? Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Jeg får etterbestille skjermkortet hvis ikke Noctua-kjøleren blir i veien for et skjermkort. I følge hjemmesiden til Noctua skal det gå greit plassmessig. Jeg tror det skal akkurat være plass til kjøleren i kabinettet, etter det jeg har sett har det vært brukt en kjøler med lignende størrelse, så jeg tar sjansen. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Har hørt at Intels 'stock' vifter som følger med bråker en del. Det finnes bedre vifter som senker både lyd og temperatur, noe jeg tror er lurt i et så lite kabinett. Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Jeg skal prøve å bytte Intels CPU-kjøler med Noctua NH-L12, som skal brukes 'low profile'. Kjøper også med vifte for å bytte ut bunnvifta (92mm) på Noctuaen med en mer stillegående vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå