_sindre_ Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Her får du god kapasitet og høy ytelse til en hyggelig prislapp. Test: Patriot Intel Extreme Masters 2 x 8 GB 1866 MHz Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 "Limited Edition-minne til benchmarkentusiasten" blir vel mer korrekt. Man merker jo ikke forskjell fra "standard" 1333/1600Mhz brikker og 1866Mhz brikker i spill (eller noe som helst utenom benchmarks) Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Veldig få benchmarkentusiaster som bencher med 2x8 GB brikker, og isåfall ikke disse. 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Det stemmer Bibow, hastighetsmessig er de bortkastede penger. Men 8Gb moduler i 1333 MHz og 1600 MHz er i allefall noe jeg har lyst på Gjerne full last på 1366 eller socket 2011, går litt RAM i virtuelle maskiner. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Veldig få benchmarkentusiaster som bencher med 2x8 GB brikker, og isåfall ikke disse. Man får vel ikke moduler med mer enn 8GB på "det vanlige marked" (?), så utenom benchmarking ser jeg ikke poenget. Endret 24. september 2012 av Bibow Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Veldig få benchmarkentusiaster som bencher med 2x8 GB brikker, og isåfall ikke disse.Man får vel ikke moduler med mer enn 8GB på "det vanlige marked" (?), så utenom benchmarking ser jeg ikke poenget. Dagens 8 GB moduler er mye tregere enn 4 og 2 GB moduler, derfor ingen bencher med dem. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Når man først tester minnemoduler så er det interessant for slike som meg å vite hvorfor jeg trenger raske brikker. Ingen av testene viser meg egentlig om de kommer til nytte over 1600MHz eller 1333MHz brikker. Antar det betyr en del hvis man bruker integrert grafikk, men betyr det noe for Photoshop eller Guild Wars f.eks? Det er ihvertfall interessant for meg å vite slikt, ikke hvem som skårer høyest i en syntetisk test. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Burde dere ikke nappe av heatspreadere før dere tester overklokkingen? IC-typen er jo essensiell for å bestemme hvilke timings som skal brukes. Dette er sikkert samsung eller hynix i en eller annen variant. Har sett folk teste PSC-baserte brikker ved "like" timings, dvs 7-7-7 osv, og det er dømt til å mislykkes. Dumt at det kun testes to ulike kombinasjoner her i praksis, det sier MEGET lite om overklokkingsevnen til disse brikkene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå