Thomas Rabben Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 HJELP! Jeg trenger råd ang. backup. Har 1 mac mini med 5 forskjellige eksterne disker tilkoblet. Dette er jo selvsagt mye backup, men jeg er litt paranoid, og veldig redd for filene mine. Mitt ønske er; å ta backup av alle diskene mine til et eksternt sted. (helst ikke cloud storrage). Har sett litt på forskjellige NAS'er og funnet en som kommer godt ut i tester; http://www.komplett....aspx?sku=646055 - Synology Disk Station DS411 Det jeg rett og slett lurer på, er; 1. Hvor vanskelig er det å sette opp et slikt system? (jeg har ganske god kunskap på data generelt, men ikke fult så mye på NAS oppsett). 2. Hvis jeg vil sette denne NAS'en hos mine foreldre, og at den skal ta backup fra min maskin over nettet, hvordan skal dette settes opp? 3. Hvis jeg må, hvordan setter jeg enklest mulig opp FTP eller VPN på mac? (Har som sagt Mac Mini med Mountain Lion Server kjørende). Hva anbefaler dere folkens? Takker på forhånd for svar! All respons hjelper Lenke til kommentar
Spaceman20 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Kanskje litt sent, men jeg var i akkurat samme situasjon som deg. Kjøpte selv en DS412+ og det var utrolig lett og sette opp (kjapp guide). Veldig gode brukerveiledninger og et web-grensesnitt som ser ut og brukes som en vanlig skrivebords PC i nettleseren (demo). Jeg har selv NAS-en hos mine foreldre og bruker en applikasjon som i bunn og grunn er Dropbox på din egen NAS (Cloud Station til OSX og Windows, ikke mobil-app enda). FTP er standard og VPN skal også gå nok så lett (har ikke prøvd selv enda, veldig mye annet moro og sette seg inn i). Har du spørsmål er det bare å spørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå