Diskutant Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Får man utbetalt litt om man selger bilen når man er f.eks 21 også, eller må man ha den til man er 23, som alderen er i gjensidige nå? Har også sett at jeg får10% ekstra bonus om jeg dokumenterer 2000km mengdetrening. Gjelder dette hvilken som helst ledsager? Står på gjensidige.np. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Tror det er enklest å rett og slett ringe Gjensidige å spørre. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Ja, kan ta turen inn på lørdag eller noe og snakke litt med de også. Lenke til kommentar
Aqulini Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Du skriver at enten å kjøpe en billigbil til 20-25000 å koste på reparasjoner eller en bil til 50 000 og slippe reparasjonene... Å kjøpe en bil til 50 000 er slettes ingen garanti for å slippe (dyre) reparasjoner. Du må ta høyde for at du skal kunne 1.Betale bilen, enten om det er kjøp av egne midler eller gjennom finansiering 2.Eie og bruke bilen, få så billig forsikring som mulig og billige deler og en som ikke er dyr i drift. 3.Vedlikeholde bilen. Der kommer eu-kontroller, reparasjoner, slitedeler inn. Det er summen av disse faktorene du må tenke over når du velger bil og om du skal kjøpe en til 25 000 eller en til 50 000. Reparasjoner på gamle biler må du påregne uansett om de koster 25 000 eller 250 000... Dersom du har begrenset med midler vil jeg uansett anbefale deg å gå over bilen grundig når du skal kjøpe, uansett prisklasse. Dersom du ikke innehar kompetansen selv, søk hjelp hos et verksted eller NAF. Det er den beste forutsetningen for å unngå en økonomisk smell. Den siste anbefalingen jeg vil gi deg er å gå til en forhandler.. Finn en bil som er LITT over ditt budsjett og prut. Og få med 3 mnd garanti. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Garanti? Må jeg kjøpe fra forhandler om jeg skal ha det? Bilen i seg selv har jeg råd til. Jeg antar det koster ca 15-20 000 i året å ha bilen, kan det stemme? Dette da inkl. veiavgift, forsikring, eu-kontroll, reparasjoner osv osv? I gjennomsnitt? Lenke til kommentar
Aqulini Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Garanti? Må jeg kjøpe fra forhandler om jeg skal ha det? Bilen i seg selv har jeg råd til. Jeg antar det koster ca 15-20 000 i året å ha bilen, kan det stemme? Dette da inkl. veiavgift, forsikring, eu-kontroll, reparasjoner osv osv? I gjennomsnitt? For å få garanti må du kjøpe hos forhandler ja. Hva det koster i året å ha bil er avhengig av flere faktorer, blant annet hvor mye du bruker bilen i forhold til å må bytte slitedeler bensin, forsikring osv, hvilken bil og hvilken tilstand det er på den...altså hvor "heldig" du er med kjøpet. Må du ha nye dekk f.eks. så koster det jo en del... I tillegg så kommer det også an på hvor mye du koster på den frivillig i form av felger, stereo og stasj, om du har interesse for sånt. Jeg kjører ca 40 000 km i året og har en Audi A8 4.2 bensin... Da sier det seg selv at 20 000 i året ikke holder. Hadde jeg hatt en Ford Fiesta 1.3 så hadde det kanskje holdt med en drøy 1000 lapp i måneden. Det er med andre ord inget fasitsvar på hvor mye en bil koster i året. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Beklager at jeg stjeler tråden litt, TS. Jeg har aldri hatt "billig bil" før, så jeg aner ikke. Min forrige bil kosta meg iallfall såpass mye at pengene ikke helt strakk til. Så jeg gjør litt motsatt av mange andre, og kjøper billigere andrebil. Kjører mye mindre nå enn før, da jeg har flytta til byen. Nå kjører jeg ikke mer enn 7-10 000. Frivillige kostnader på felger, stereo og stasj har absolutt ingenting å si. Jeg skal ha en bil som virker godt. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Og jeg låner denne tråden litt, stemmer det at pensjonister her i Norge, kan kjøpe en bil i Tyskland og få 20-40% discount på prisen, fordi de er pensjonister? Høres merkelig ut? Endret 7. januar 2013 av PrettyBoy Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Og jeg låner denne tråden litt, stemmer det at pensjonister her i Norge, kan kjøpe en bil i Tyskland og få 20-40% discount på prisen, fordi de er pensjonister? Høres merkelig ut? Hvor i alle dager har du hørt det? Man får rabatt i form av bruksfradrag avhengig av bilens alder, men dette går på avgiftene du skal betale, ikke prisen på bilen. Man trenger ikke være pensjonist :-P Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Formulerte meg litt feil kanskje.. Altså at når man skal tolle bilen så blir det 10-30% billigere fordi man er pensjonist kan dette stemme? Endret 7. januar 2013 av PrettyBoy Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Formulerte meg litt feil kanskje.. Altså at når man skal tolle bilen så blir det 10-30% billigere fordi man er pensjonist kan dette stemme? Kan jeg aldri se for meg.. Høres ut som en røverhistorie, eller tidene best gjemte smutthull. Avgiftsregelverket kan da virkelig ikke justeres etter alder/inntekt, da hadde det blitt mye import for salg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå