goggen Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Driver og setter opp en pc med Abit VI7 hovedkort (VIAs nye KT800-brikkesett) og med et radeon 9600 skjermkort. Når jeg starter maskina får jeg ikke bilde. Maskina starter, vifter går osv. Det viser seg at når jeg skal koble kabelen fra skjermen i skjermkortet, så går indikatoren på skjermen fra å være grønn, til oransje, og den "dør ut". Har prøvd med to forskjellige skjermer, og to grafikkort. Samme problem. Noen som kan hjelpe? Takker for svar! Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hvis du har prøvd to forskjellige skjermer og to forskjellige skjermkort, så ligger nok ikke problemet der. Har oppsettet fungert før, eller har du aldri fått starta opp? Hvis du aldri har fått det til, så vil jeg anbefale deg å starte opp med kun de aller viktigste komponentene og se om det fungerer da. Kan høres ut som HK'et ikke har det helt bra. Og såklart må du dobbeltsjekke 4 ganger at du har festet alle dippedutter riktig til HK'et. Lenke til kommentar
goggen Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Har aldri fått det opp å gå før, da det var nyinnkjøpt i dag. Har prøvd å rippe av alle komponenter, men samme problem. Når jeg starter med harddisk så kommer det heller ingen pipelyd som det pleier ved oppstart. Hva som vises på skjerm vet jeg jo ikke som følge av at den blacker ut når kabel kobles til. oppdatert: Shiiit, fant denne infoen: Why couldn't VI7 motherboard boot up? Doesn't it support the old 400 FSB P4 processors? The VI7 follows Intel’s recommendation to use new power design VRD10 for VIA PT800 boards. According to the design guidelines, the CPU core voltage from 0.8375 to 1.6000 V. If an old 400 FSB P4 or Celeron processor with CPU core voltage 1.75V installed to VI7 board, the board could not provide such high core voltage and the CPU will malfunction. That's why Willamette and old Celeron processors are incompatible with VIA PT800 boards. The 400 FSB processors which could work on VI7 board are Northwood P4 (512K L2) and Celeron 2G (128K L2, 1.525/1.530 V) and faster CPUs -------------- Dette *kan* være problemet....min cpu er P4 1,7 ghz kjøpt april 2001...er det da en willamette? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Could be... hør med Dollar... tror han vet sånn. Eller du kan pløye vår kjære venn google litt... =) Lenke til kommentar
johna Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 er nok en Willamette du har da ja. Men et Enkelt Hk for for den P4 der får du billig. Se på Kompletts Demovarer, finner nok et til 500 der. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Tips: Last ned og les manualen før du handler. Det har reddet meg flere ganger. Lenke til kommentar
goggen Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Returnerte det i dag, så jeg får finne et nytt.. Er demovarer hos Komplett kurant å kjøpe? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Er demovarer hos Komplett kurant å kjøpe? Nei, egentlig ikke, fant akkurat ut at de leveres uten kabler, USB-braketter, manual osv. Ble plutselig ikke så positivt å spare 200kr som jeg trodde. Lenke til kommentar
johna Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har kjøpt flere demovarer fra både komplett og PS. Noen ganger får du med kabler, andre ikke. De selges ofte brukbart billig. Ærlig talt, har skapet fullt av kabler, og manual finner jeg på Nett. Har dungevis med USB braketter også. Demovarer er godt til en Second Pc el lignende. Har en uåpnet Maxtor USB 2.0 4port brakett i Orginaleske hvis noen trenger det. Selger den billig, gi meg et bud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå