jeg_lyver_mye Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Ok. Jeg kommer til å bli hatet av så mange nå, men jeg sier jo bare sannheten. Det å tillate at kvinner kan føde uproduktive barn er direkte sykt! Hvorfor skal vi støtte noe som åpenbart ikke er ment å være!? Noen venter unge med downs syndrom eller annen lidelse som åpenbart krever enorme ressurser i form av tid og penger! Ikke minst kan du bare glemme at foreldrene jobber, fordi deres jobb er plutselig det "uproduktive" barnet. Hør meg ut. Mine meninger er ekstreme, jeg vet det. Jeg prøvde meg som støttekontakt for noen med alvorlig medfødte lidelser og jeg følte jeg var inne i et form for sykt helvete... alt mulig rart, som ikke virker i det hele tatt. De bare ser ut i ingenting, kan ikke gjøre en noenting!! De er puttet på jorda fordi mor skal vise at hun har et bra morsinstinkt eller at vi tar vare på alle i dette sinnssyke samfunnet! Det er faen ikke noe bra morsinstinkt å fostre opp en skade! Og i tillegg forvente at staten skal hjelpe deg med alt! Mødre som tillater det er 100 % egoister. Barn som har alvorlig defekter, og ikke kan leve et normalt produktivt liv bør aborteres. Samfunnet kommer til å bli et mye bedre sted... foreldrene trenger ikke føle at de har drept noen, fordi staten gjorde det for deg. Ja, men hva med om du blir skadet da? Vel... assisterende-selvmord bør tillates... og alle når de fyller 18 år bør fylle ut et skjema hva de vil at skal skje med dem hvis de blir så skadet at de er blitt helt borte fra oss. Hvor de kan velge assisterende-selvmord, eller pleiehjem. Grusomt som det er.... EDIT: Okei... så jeg ser det jeg har skrevet kan være litt vel ille. Jeg er ekstrem nå... men egentlig ønsker jeg ikke at staten skal være noe særlig mer involvert enn det jeg nevnte.... Endret 24. september 2012 av negersjokkis 1 Lenke til kommentar
Sosialistpakk Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Problemet består ikke i at noen kvinner velger å gro frem tilbakestående barn, men at den eneste fullverdige helseforsikring vi har tilgang på i Norge dekker utgifter som følger med slike unger. Var det slik at vi hadde minst et fullt utbygget privat helseforsiktingsselskap ville vi kunne velge oss vekk fra å betale for denne slags føleribefengt galskap. Vi kunne merke av [ ] "Jeg ønsker ikke å bli dekket ved å føde frem psykisk eller fysisk utviklingshemmede barn når jeg selv er gjort oppmerksom på dette etter obligatoriske undersøkelser", og vips er problemet forsvunnet. Vi bryr oss ikke det minste om andre velger å bruke penger på dette tøv. Det er ikke toleranse vi mangler, men betalingsvilje. Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Skal vi fjerne retten til å leve bare fordi det koster litt ekstra penger? Det finnes mange "uproduktive" helt friske mennesker også, skal disse få lov å leve? Vennligst utdyp hvordan samfunnet hadde blitt et bedre sted... Det å tenke på selvmord, uansett hvor skadet man er er heller ikke normalt, hverken blant mennesker eller dyr, så jeg vet ikke helt hvor du vil hen med dette? 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Trådstarter, du er inne på noe, men jeg tror du tenker i feil retning. Bare fordi en sosialiststat har blitt skapt i Norge, betyr det ikke at vi må ta steget videre til kommunisme, hvor vi skal "henrette" uproduktive mennesker. Hva med å heller legge opp til at alle har en mulighet til å klare seg? - Støtt heller en tilbakegang til kapitalistsamfunnet, hvor de som ikke arbeider, må finne seg en jobb. Slik at alle har en sjanse. Barn med downs syndrom kan også være produktive, bare ikke i et byråkrati. Lenke til kommentar
Sosialistpakk Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Skal vi fjerne retten til å leve bare fordi det koster litt ekstra penger? Ja! Ikke under noen omstendigheter er det rettferdig å stjele så lite som en krone fra en rik mann om det kan holde i livet en sulten og svak. Forøvrig er det ikke noe som heter "retten til å leve". Positive rettigheter kan ikke eksistere. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Barn med downs syndrom kan også være produktive, bare ikke i et byråkrati. Men de veier ikke opp... Jeg var litt vel frustrert når jeg skrev innlegget mitt. Det er ikke gøy å skrive sånn, men det ble bare sånn... Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Bare fordi en sosialiststat har blitt skapt i Norge, betyr det ikke at vi må ta steget videre til kommunisme, hvor vi skal "henrette" uproduktive mennesker. Hva med å heller legge opp til at alle har en mulighet til å klare seg? - Støtt heller en tilbakegang til kapitalistsamfunnet, hvor de som ikke arbeider, må finne seg en jobb. Slik at alle har en sjanse. Er i prinsippet enig med deg, men vil bare si: Et rent kapitalistisk samfunn er veldig kynisk og det er ikke selvsagt at man vil være omsorgsfull og solidarisk ovenfor andre (når det gjelder penger) Så litt sosialisme må vi ha, vi må ha lover og regler som er "sosialistiske" for at tankegangen til folk blir styrt i den retningen. Det norge trenger er å fjerne mye av byråkratiet, som ikke bare er et enormt pengesluk, men også setter kjepper i hjulene for utviklingen av dette landet. 2 Lenke til kommentar
Sosialistpakk Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Det er forøvrig noe fundamentalt galt med overskriften. Det er ikke noe som heter bærekraftig. Selv ikke universet er det. Ikke vårt solsystem heller. Vi kan ikke klare oss uten å bringe masse fra et energinivå ned til et annet for med det formål å ta gevinst av differansen. Uten konsekvent og hele tiden bryte mot "bærekraftig utvikling" kan vi kun få død som resultat. La deg ikke bedra av venstresidens hjernedøde idioter som på sitt aller beste har en humanistisk tulleutdannelse. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Hva med funksjonshemmete personer? Burde de henrettes også? :nei2: Mange fantastiske personer som har en funksjonshemming. Kjenner flere stykker, de er utrolig kule og hadde de fått muligheten kunne de putta barn på hver dame som ville ! 2 Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Alle sier naturen er så kald. En mamma-hund vil ikke la et svakt foster amme, de andre hundene vil også sperre den ute. Første menneske gjør er å fostre det opp, det er liksom den som skal ihvertfall fostres opp! Han skal få den beste melken og bli stor, og han skal være den som også skal formere seg videre... Vi driver hele tiden å dyrker svakheter! Konstant! Ulven og mennesket hadde engang mye til felles. Men vi er så dumme... eller lider av selvforakt av noe slag. En unge blir mobbet på skolen, klassisk valpen som viser tegn til svakhet! Fordi det er derfor han blir mobbet! Ingen annen grunn enn at han symboliserer noe svakt, og derfor vil de andre ungene underbevisst ha han/hun unna seg. Nettopp fordi svakt = dårlig. Lærer dyrker svakheten hans mer ved å syntes synd i han, som gjør vondt verre! Han får medlidenhet, og vil alltid syntes synd på seg selv i tillegg. Trist evig sirkel av tragedie... Jeg ser på de forskjellige menneskerasene som maurtuer, og noen ganger tenker jeg at jeg vil det beste for oss alle, i sin helhet. Jeg lever bare så lenge, maurtuen våres kan vare tusenere av år. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Jeg mener at siden funksjonshemming ikke er like "alvorlig" som feks downs, hvorfor ta dem? De kan utrette noe I min kommune får alle med en funksjonshemming jobber, enten det er "vakt" i idrettshall, holde "sentrum" rent osv. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Er ikke noen stor fan av Gro Harlem Brundtland, men jeg tror hun ville protestert på at uttrykket hennes blir brukt om et sorteringssamfunn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå