Gå til innhold

Forserker/Receiver til B&W DM683

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stygt redd for at du bør gå for en rimeligere løsning på høyttalersiden om du skal drive det med en reciever. DM683 dipper ned i impedans til under 2 ohm, og det er drepen for rimelige recievere som de du linker til.

683 trenger ikke nødvendigvis så mye effekt, men de trenger mye strøm!

Med andre ord - se etter en reciever med pre-out til frontene så hiver du på en passende effektforsterker som Emotiva, NAD C275 eller noe annet du finner.

Sjekk bruktmarkedet på avforum og hifisentralen.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Ok, kanskje jeg skal gå for litt rimeligere høyttalere.

Jeg tror jeg skal kjøpe onkyoen siden den er på tilbud hos komplett nå :)

Da har jeg 3 alternativ som jeg har sett på: Onkyoen klarer vel disse?

1 - KEF KHT3005SEWH

2 - Dali Zensor 7

3 - JBL Studio

Hva tror dere? Andre alternativ tas imot med godt humør!

Edit: Jeg fant denne receiveren, Onkyo TX-NR709 på tilbud. Ca samme som 616 bare med pre out :) Går nok for den.

Endret av reneraymond
Lenke til kommentar

Pre-out er veldig kjekt. Da kan du etterhvert kjøpe høyttalere som krever litt mer uten at recieveren går tom for krefter (forutsatt innkjøp av effektforsterker).

Hva med de nevnte Monitor Audio-høyttalerne fra testen med Zensor 7?

Ta en telefon til Hifihuset og be om et godt tilbud på en surroundpakke. Det pleier å gi deg en virkelig god pris.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å bygge ut til surround etterhvert. (Eller med en gang, hvis jeg har råd etter innkjøp av tv, møbler osv...) I tillegg liker jeg streaming mulighetene til onkyo receiveren via mobil app :)

Ja, de ser ikke så dum ut..Jeg skal høre med HIFIhuset om pakkeløsning. God ide! Takker :)

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal ha to høyttalere så hvorfor ikke kjøpe en stereoforsterker?

Feks en NAD C356BEE?

Den ampen der er sjanseløs på DM683 om anlegget skal levere noe mer en bakgrunnsmusikk. DM683 dipper for langt ned i impedanse i bassen og vil ha vesentlig mer pulver. 375 synes jeg også blir for veik om man skal holde seg til NAD (noe jeg ikke ville gjort på DM683, men det er en annen sak..)

Lenke til kommentar

Den yter meget godt på høyttalere med jevn impedansekurve, som Dali og flere andre. B&W går langt ned i impedansekurve, dette gjør at høyttaleren nærmest drikker strøm fordi spenningen skal være lik. Det er variasjoner i spenning som er selve musikken. Om forsterkeren ikke kan levere nok strøm vil den ikke være i stand til å levere samme spenning i 2 ohm som i 8 ohm.

Det gjør at forsterkeren tømmes og resultatet er klipping og forvrenging. Ikke noe du vil ha ut fra anlegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...