Gå til innhold

Uorginal lader gir for lite ampere - problematisk?

Dr. Brodsky

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ekstra lader til laptopen i dag, men da jeg kom hjem så jeg at selv om jeg kjøpte den kraftigste universalladeren butikken førte, så leverer den ikke nok.

Laptopen min skal ha 19 volt og 6,3 ampere, mens den uorginale laderen gir 19 volt og 4,73 ampere.

Hva vil konsekvensene av å bruke den være? Kan jeg på noen som helst måte skade PC'en? ...eller brenne ned huset?

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.batteriex...20w-5525mm.html - Så skal jo pluggen helst passe og da..... Er ingen fare med å bruke den, men hvis maskinen din virkelig bruker mer enn det den 90Watteren du har kjøpt klarer å levere, så går det jo tregere med ladinga og det er ikke sikkert den klarer å lade mens du bruker maskinen.

Jeg fikk med et utall av plugger, så det var ikke noe problem, men jeg skulle jo absolutt kjøpt den du linker til. Jeg betalte omtrent det samme også.

Lenke til kommentar

Avhengig av hvor god lader det er kan du risikere ulike ting.

-Lader fint, men bruker lengre tid.

-Lader fint, men bare når laptoppen er av.

-Lader får problemer med å levere nok strøm, på grunn av dette synker ladespenningen, ladespenningen kan synke så mye at du ikke får ladet batteriet 100%.

-Lader er dårlig bygget, overbelastes og går varm, sikring ryker eller dritten tar fyr. (Lavkost kinaprodukt, skal ikke skje med ting som er N-merket eller tilsvarende).

-PC registerier at du bruker feil lader og klokker seg ned eller slår seg vrang. Noen brukere har rapportert dette for Dell laptoper.

Husk at en god lader skal kunne drive hele den bærbare maskinen og fortsatt lade batteriet. En kan med en for svak lader (og med et utladet batteri) oppleve alle de samme stabilitetsproblemer som en kan med en for svak PSU i en stasjonær.

Mest sannsynlig tar det bare lengre tid. Personlig ville jeg nok byttet ut laderen i en som var kraftig nok, spesielt om du bruker laptoppen mye på farten og er avhengig av rask ladning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...