Buddy Dakota Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Akkurat at det var få våpentyper å velge mellom betyr ikke så mye for meg. Irriterer meg når XCOM-kloner ber deg forske på forske og oppgradere til våpen vi allerede har i verden (forske frem MIG og AK47 for eksempel). Meningen er at XCOM-soldatene allerede har det beste av det beste jorda har å tilby, og må bruke romvesenteknologi for å få noe bedre. Gjør heller ikke så mye at det bare er plasma og laser som er oppgraderingene, originalspillet hadde ikke flere tiers. Det som derimot plager meg litt er at plasma er en ren oppgradering av laser, mens i originalspillet veide de mer, i tillegg til at laservåpnene hadde evig ammo. I tillegg var det flere våpen totalt i originalen, stort sett eksplosiver. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Har det skjedd noe med hit chance i det siste? Merket at jeg alltid hadde lav hit chance selv om jeg sto 2 meter unna og alien ikke hadde cover. Trasig at de ENDA ikke har klart å fixe FOV (Field of view) og at soldater står med ryggen til og skyter av og til. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Nei, har ikke skjedd noe med hit chance. Den er alltid lav i begynnelsen, etterhvert blir det jo langt meter bedre. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 aaaaahhh... Dagens scenario - En alien bak i kasse. Springre frem med min assault, 70% hit = miss, sniper miss, heavy miss x2. Alien crit shot min assault og dreper han. 2 turer seinere blir jeg skutt fra et kjøpesenter, skuddene kommer fra bak en vegg fra en alien jeg ikke en gang har sett som var i 1. etg. Kanskje vente litt et par mnd til før jeg gir dette spillet ny sjangse:( Helt utrolig at det er så "mange" tulle bugs i et såpass "gammelt" spill. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 70% er ikke 100%, sjansen er fortsatt vesentlig for at du bommer. Og dersom du spiller på classic så har romvesnene en bonus på skuddsjansene sine. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 ja spiller Classic, er kun det og imposible som er supported med den nexus modden. Lurer på om Classic rett og slett er for vanskelig for meg Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Ta en titt på http://www.youtube.com/user/Beaglerush , mye snedige snedigheter. Edit: om man sliter med taktikker på classic, altså. Endret 11. januar 2013 av psilocybe Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg kjøpte XCOM da det var salg på Steam, må si jeg er veldig glad for at jeg kjøpte det. Det er et spill som får deg til å glemme av tiden, plutselig har man spilt det i 3-4 timer. 3 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Denne tråden inspirerte meg til å spille på classic med iron man mode.. FAEN. skal aldri gjøre det igjen. elsker spillet da. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Denne tråden inspirerte meg til å spille på classic med iron man mode.. FAEN. skal aldri gjøre det igjen. elsker spillet da. Etter å ha spilt igjennom på Iron man mode føles det som juks og spille uten Noen som har spilt/spiller Marathon mode og kan bekrefte at den nå funker bra? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Selv har jeg prøvd classic ironman mode 5-6 ganger nå men kommer meg aldri lengre enn første slingsot mission. Bommer på 3 80% skudd mot en alien og de one shotter meg i full cover :/ Er Fundary enda "bugged"? Husker at det var det før, og jeg prøvde for et par uker siden å "oppgradere" scope men fikk ikke noe mer hit bonus av scope. I det siste har jeg holdt meg unna fundary. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Igjen, sjekk ut Beaglerush. Noen av taktikkene og fremgangsmåtene han bruker er ting jeg selv har tatt i bruk, og det funker veldig bra for meg. Gjorde meg nettopp ferdig med en ytterst smooth classic ironman, hadde vel 4 eller 5 døde på slutten, og nesten alle var min egen feil (folk for nært oppi zombies/chryssalids), pluss en rookie som fikk panikk og drepte en annen. Suppression er en ganske fundamentalt viktig greie, jeg bruker det nå på både support og heavies. Samme med hunker down, før brukte jeg det aldri (overwatch hele tiden), men nå er det ganske flittig brukt. 3x 80% bom skjer. Sånn er livet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Sett litt, men jeg har faktisk ikke kommet så langt i spillet. Ved release gidde jeg fort opp pga bugs og nå har jeg startet på nytt veldig ofte. Er redd for at de filmene vil spoile en del. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Så lenge du er inneforstått med at spillet kommer til å kaste nye aliens mot deg, og at du får nye våpen og duppedingser å leke med, så er det ikke mange spoilere. Det er ikke et særlig historiedrevet spill. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 joda, jeg har sett 3 kanskje 4 alien typer. resten vil jeg oppleve ingame og ikke på youtube Noen andre som reagerer på LOS bug og andre bugs som enda er i spillet? Virker ikke som de bruker så mye ressurser på å patche spillet. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Dette spillet er mitt 2012 spill. Ingenting over ingenting under 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 morro episode. Hadde bestilt nye soldater, men fikk oppdrag før de rakk å komme. 13 av 15 soldater skadd. Startet mission med en sniper og en assault, flyttet sniper til full cover og overwatch og assault 3 felt ned til første og beste halv cover og hunker down. Best å spille ultra defensiv tenkte jeg. End turn og hva skjedde. 5 alien teleporterte rett forran min assault. damn teleport bug! Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Ny XCOM expansion på gang! Enemy Within: http://www.pcgamer.com/2013/08/21/xcom-enemy-within-announced-a-huge-expansion-to-enemy-unknown/ http://www.youtube.com/watch?v=P4KdSli869U Ser rimelig mye mer omfattende ut enn Slingshot DLC`en heldigvis Endret 21. august 2013 av Thoto79 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Genialt... Ser veldig bra ut. Alltid likt X-com spill, men var for mange bugs og for lite "content" til at jeg klarte å fullføre det, ser ut som dette skal bli det som skal til for at jeg endelig runner dette spillet Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Enemy Within trailer: http://www.youtube.com/watch?v=SD5yI2cyOGU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå