Gå til innhold

XCOM: Enemy Unknown


Anbefalte innlegg

xcomcover530.jpg

 

XCOM: Enemy Unknown er et turbasert sanntidsstrategi taktisk rollespill under utvikling av Firaxis Games for utgiver 2K Games, planlagt for utgivelse 12. oktober i Europa for Windows, PlayStation og Xbox.

 

XCOM: Enemy Unknown er en remake av det klassiske strategispillet UFO: Enemy Unknown fra 1994, også kjent som X-COM: UFO Defense. I motsetning til den tidligere annonserte XCOM av 2K Marin, vil dette spillet tilbake til den strategiske roten av X-COM serien.

 

http://www.youtube.com/watch?v=0DdmHcJ4RrA

 

Jeg blir bare mer og mer spent jo mer jeg ser og hører om spillet, og nå nærmer det seg med stormskritt! Jeg har allerede forhåndsbestilt det. Andre som er klar for Xcom?

 

Offisielle videoer:

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har spilt det et par timer, men har en sterk følelse av at 'dette har jeg gjort før'. Alle som har spilt Altair Interactives UFO-trilogi fra 2004-2007 kan se likhetstrekkene. XCOM: Enemy Unknown kan best sammenlignes med UFO: Afterlight/Aftershock, bare med cutscenes. Og selv da holder jeg opptil flere knapper på den gamle UFO-trilogien over dette spillet.

Lenke til kommentar

Regner med at dette er et spill med god replay value om det faller i smak? Aldri spilt tidligere spill i serien, men dette har fanget interessen litt, så lurer på et kjøp.

 

Jeg synes det er bra replay value. Selv om du av og til får samme kart, er ikke fiendene på samme plass, eller av samme type. I de fleste andre spill er jo alle kartene de samme hver gang du spiller det, så at du av og til møter på samme kart gjør ikke så mye for min del siden det er i en annen "konfigurasjon".

 

Dessuten, jeg spiller det i Classic vanskelighetsgrad, som gjør at spillet er utrolig vanskelig å fullføre, så regner med jeg feiler flere ganger før jeg kommer gjennom historien. Spill i tillegg med Iron Man på, så får du nok å slite med :)

 

Spillet er lagt opp til at du skal få vanskelige valg. Valg mellom granater eller andre hjelpemidler er en av disse.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Men ganske latterlig at du ikke kan ha en granat fordi man utstyrer duden med en kevlarskjorte.

Er igrunnen det som irriterer meg mest med spillet. Her mekker man ny krigsutrustning, men å lage en ekstra lomme, næh.....

 

Dette er jo det samme i alle spill, selv krigsspill og skytespill, som COD og BF. Noen klasser får flere granater, andre får ikke. I Xcom får enkelte klasser større inventory etterhvert, og kan ha to granater, eller granat + andre ting.

Lenke til kommentar

Har spilt det et par timer, men har en sterk følelse av at 'dette har jeg gjort før'. Alle som har spilt Altair Interactives UFO-trilogi fra 2004-2007 kan se likhetstrekkene. XCOM: Enemy Unknown kan best sammenlignes med UFO: Afterlight/Aftershock, bare med cutscenes. Og selv da holder jeg opptil flere knapper på den gamle UFO-trilogien over dette spillet.

Det kan jo være fordi de tre UFO-spillene er spirituelle oppfølgere til X-Com? ;)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Kjøpte på Steam så snart det var tilgjengelig, og tatt en liten gjennomspilling på normal før en ny runde på classic.

 

Er vill etter UFO: EU, det er et spill jeg satt en hel sommerferie med i '94 og koste meg glugg i hel. Xcom er et av de svært få spillene siden den gang som har gitt meg den samme spillegleden. Selv om historien følger UFO ganske tett og man vet hvordan progresjonen er (sectoids, alien containment, live capture, bla bla, psi, base), så var det fortsatt utrolig gøy å mose aliens igjen. Hele uken har jeg gått til sengs på denne tiden av døgnet, og jeg gleder meg til å gjøre det på nytt.

 

Håper virkelig det selger godt nok til at de lager en Xcom: TFTD.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte via G2Play.net, fikk spillet for 220 NOK. Det er ikke verd mer enn det, nei.

Takk for tips. Ble 250NOK for meg. Har spilt det et par timer nå og er enig i at det maks er verdt de pengene jeg brukte. Noen aspekt ved originalen er radbrekt med denne. Knotete og comic-book grafikk. Skummelt? Neh...

Hvor ansetter jeg fler forskere og engineers?

Lenke til kommentar

Du får vitenskapsmenn og ingeniører som belønning for å ta visse oppdrag. Ellers får du også flere vitenskapsmenn og ingeniører ved å sette opp sattelittovervåkning av landene som er med i XCOM-samarbeidet.

 

Det er ellers så mange begrensninger i XCOM i forhold til omtrent samtlige foregående spill/spirituelle oppfølgere at jeg ikke egentlig kan anbefale spillet. Det blir nok for spesielt interesserte. Savner det at man kan tilpasse rustning og utstyr, inventory-system osv. som var mye av moroen med forberedelser i de tidligere spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...