samco Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Har master system adaptern til sega megadrive .. 1 Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Har ikke spilt så mye på Sega Master System ettersom jeg aldri har eid en, og at det ellers var få som hadde en slik, men har spilt Sonic the Hedgehog og Bubble Bobble.Bubble Bobble var min favoritt. =)http://www.youtube.com/watch?v=vWyLqjwOuR8 Jeg tror det er regna for å være en bra versjon av Bubble Bobble. Lenke til kommentar
reyh Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Jeg tror det er regna for å være en bra versjon av Bubble Bobble. Har prøvd Bubble Bobble i senere tid, 2 ting, 1, det var ikke like morsomt å spille det når jeg ble eldre ( ), 2, jeg har ikke funnet nåt som er bedre enn den på Sega Master System. Angående det dere nevnte på slutten om CD-I..man kan vel ikke seriøst mene at DETTE var bra?? http://www.youtube.com/watch?v=imlyVV0yYKo Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Herlige greier! Jeg var også en av de få som hadde Sega Master System, i stedet for NES, som alle de "kule" hadde. Vet ikke hvor mange timer jeg har brukt på Alex the Kidd. Fantastisk spill. Det gikk også utallige timer til Zillion (som jeg forøvrig aldri har klart å fullføre, makan til vanskelig spill!) og Krusty's Fun House (Ei heller aldri klart å fullføre). Dog har jeg ikke børstet av støvet på Sega'en på sikkert 10 år, og jeg var bare en liten gutt når jeg spilte disse spillene. Jeg har to spørsmål dog, ang. spill jeg har glemt navnet på. Det ene er et bilspill hvor du starter som en motorsykkel, og kan kjøre inn i trailere på veien, slik at du bli oppgradert til en bil. Hvis du gjør det igjen, så får du andre oppgraderinger. Når du fullfører en bane, så får bilen vinger og flyr ut av skjermen. Tror også det er noe luftkamp i spillet også, hvis jeg ikke er helt på villspor. Noen som husker? Det andre spillet er et ninjaspill, hvor du bare skal jobbe deg framover på en bane mens skjermen ruller konstant. Der kan du også oppgradere ninjastjernene dine ved å skyte på hemmelige gjenstander i brettet, slik at det popper fram en rune, eller hva det nå enn er man plukker opp. Og på slutten av hver bane er det alltid en boss, bl.a. husker jeg en som kastet bumerang. Og et brett hvor du måtte klatre opp et fjell, mens du sloss med andre ninjaer, og måtte dodge rullende steiner. Endret 24. september 2012 av medlem-105082 Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Vi må lese opp spørsmålene dine på showet så kanskje noen kan hjelpe! Det låter på en måte kjent men jeg klarer ikke plassere noen av dem Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Etter å ha gått gjennom en lang liste med spill, kom jeg nemlig over to navn som var veldig kjente. Action Fighter er bilspillet, og ninjaspillet heter kreativt The Ninja! Fantastisk. Endret 24. september 2012 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Action Fighter ja..herre min det var frustrasjon på høgt plan, i likhet med VELDIG mange andre utilgivelige spill fra de dager Ellers har jeg sværte gode minner fra følgende: http://youtu.be/Pk9eEndOMgM http://youtu.be/6BARLETF2NQ http://youtu.be/-UXWPA_5lc4 http://youtu.be/-Mlsd61Q828 http://youtu.be/yYIcVpf7sWU + mange flere! Musikken fra YS <3 Endret 24. september 2012 av Mala Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Action Fighter ja..herre min det var frustrasjon på høgt plan, i likhet med VELDIG mange andre utilgivelige spill fra de dager :pEllers har jeg sværte gode minner fra følgende: Aerial Assault er er skikkelig solid shoot-em-up! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Stemmer, spillte det villmann som liten. Musikken er fet som smør også! 1 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hadde ikke denne versjonen, men Sega Master system 2 med til slutt en 10-11 spill + pistol. Lillebroren min var en racer på alex og vi sammarbeida. Jeg tok de første brettene og så tok han de som var mot slutten. Mange timer med morro 1 meter fra den gamle CRT TV'n hjemme Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Å herre...etter å ha søkt opp musikken fra YS Vanished Omens..måtte jeg bare få fingrene på en ROM på mobilen. Våres spill var noe gale med i sin tid, og vi kom aldri videre. Nå er det full retro gaming i senga her, helt herlig http://youtu.be/DMD5qZhkQUk Endret 2. oktober 2012 av Mala 1 Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Å herre...etter å ha søkt opp musikken fra YS Vanished Omens..måtte jeg bare få fingrene på en ROM på mobilen. Våres spill var noe gale med i sin tid, og vi kom aldri videre. Nå er det full retro gaming i senga her, helt herlig http://youtu.be/DMD5qZhkQUk Awesome Lenke til kommentar
FirstPrice Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Må nesten nødt å slenge meg på diskusjonen her. På begynnelsen av 90-tallet fikk jeg og mine søsken en Mega Drive II i julegave. Alle andre barna i byen hadde enten Master System, NES eller sNES, så jeg var faktisk litt skuffet samtidig som det selvfølgelig var stort å få tv-spill generelt. Jeg prøvde faktisk å få solgt den mot slutten av 90-tallet, men er idag lettet over at jeg ikke fikk solgt den, for konsollen har jeg blitt glad i og affeksjonsverdien gjør den uerstattelig idag. Jeg husker godt en liten lekebutikk i det som den gangen var Vikasenteret i Spjelkavika (bydel) i Ålesund. Senteret og butikken la ned for sikkert 20 år siden, men jeg husker svært godt at til høyre for inngangen til lekebutikken sto en gulmalt BRIO trekasse formet som en trekant. Der sto den med en SMS eller SMSII tilkoblet til en liten 10-14 tommers tv med Alex Kidd til fri bruk. Mens resten av familien var på nonstop skobutikken ved siden av (og sikkert andre butikker også) sto jeg der og spilte. Ypperlig! Jeg ble nok dratt motvillig vekk derfra et par ganger ja. Jeg var bare rundt 5-6 år den gangen, så jeg husker ikke stort mer. Nå i senere tid har Sega Samlingen min fått flere familiemedlemmer ved at jeg har gått til innkjøp av en SMS 2 med Alexx Kid og et par spill til, en ekstra Mega Drive 1, Game Gear, Nomad, Sega CD 2, Multi Mega, 32X og en Dreamcast. Før eller siden skal jeg kjøpe meg en Saturn og. Vurderer å bytte til meg en SMS1 mot min pent brukte SMS2 da, som andre i tråden her sier, den ser tøffere ut. Samme gjelder Mega Drive også faktisk. 2 Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Må nesten nødt å slenge meg på diskusjonen her. På begynnelsen av 90-tallet fikk jeg og mine søsken en Mega Drive II i julegave. Alle andre barna i byen hadde enten Master System, NES eller sNES, så jeg var faktisk litt skuffet samtidig som det selvfølgelig var stort å få tv-spill generelt. Jeg prøvde faktisk å få solgt den mot slutten av 90-tallet, men er idag lettet over at jeg ikke fikk solgt den, for konsollen har jeg blitt glad i og affeksjonsverdien gjør den uerstattelig idag. Jeg husker godt en liten lekebutikk i det som den gangen var Vikasenteret i Spjelkavika (bydel) i Ålesund. Senteret og butikken la ned for sikkert 20 år siden, men jeg husker svært godt at til høyre for inngangen til lekebutikken sto en gulmalt BRIO trekasse formet som en trekant. Der sto den med en SMS eller SMSII tilkoblet til en liten 10-14 tommers tv med Alex Kidd til fri bruk. Mens resten av familien var på nonstop skobutikken ved siden av (og sikkert andre butikker også) sto jeg der og spilte. Ypperlig! Jeg ble nok dratt motvillig vekk derfra et par ganger ja. Jeg var bare rundt 5-6 år den gangen, så jeg husker ikke stort mer. Nå i senere tid har Sega Samlingen min fått flere familiemedlemmer ved at jeg har gått til innkjøp av en SMS 2 med Alexx Kid og et par spill til, en ekstra Mega Drive 1, Game Gear, Nomad, Sega CD 2, Multi Mega, 32X og en Dreamcast. Før eller siden skal jeg kjøpe meg en Saturn og. Vurderer å bytte til meg en SMS1 mot min pent brukte SMS2 da, som andre i tråden her sier, den ser tøffere ut. Samme gjelder Mega Drive også faktisk. Kul historie, det er akkurat sånne ting vil vi høre om på dette showet 1 Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) For eit fantastisk gjensyn! Berre musikken av Alex the Kidd og Wonderboy tar meg tilbake! Hugser også: Haunted House, Sonic, Outrun, + eit par fleire eg ikkje klarer å finne navnet på.. Min hadde forøvring alex the kidd innebygd. Master System 2 8 bit Saknar tidene der ein bug i spillet som regel var for mykje støv i kassetten =) edit: Batman Returns på Sega GameGear, min første og einaste håndholdte sidan den gang! Endret 15. oktober 2012 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå