Drugstar Genius Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Har en Golf 3 GTD/TDK 94 modell og når jeg setter bilen i første gir og gir pådrag så virker det ut som den druker, så det skjer ingenting om jeg gir fullt pådrag eller ingenting, den kommer av seg selv etter ca ett par sekunder. Kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) *Fjernet grunnet total misforståelse fra min side av hvilken type motor det var snakk om* Endret 26. september 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Skift plugger, samt kjølevanns-sensoren til motorstyringen. Dette er rimelige deler som fremkaller dine symptomer ved feil. Hvis kjølevanns-sensoren er defekt vil bilen få feil blanding ved oppstart på kald og varm motor og den vil "drukne" ved pådrag. Dette vil igjen sote pluggene dine slik at motoren pga av dette også vil "drukne" ved pådrag. Derfor er det like greit å skifte begge deler. Som ansvarlig maskiningeniør må jeg opplyse at dette ikke medfører riktighet for en diesel. Sjekk vacuum-slangene du for sprekker. Spess den mellom turbo og dieselpumpe. Sjekk også luftmassemåler dersom det er det på denne modellen. 1 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Skal gjøre det Luske_ludvik Lenke til kommentar
virrum audio Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Høres ut som luftmengdemåler ja, er ikke trådene røket, holder det i 99% av tilfellene å rense den med en elektrorens. Kun spray og ikke kom borti trådene med noe annet. Åpent luftfilter, typ "sportsfilter"? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Skift plugger, samt kjølevanns-sensoren til motorstyringen. Dette er rimelige deler som fremkaller dine symptomer ved feil. Hvis kjølevanns-sensoren er defekt vil bilen få feil blanding ved oppstart på kald og varm motor og den vil "drukne" ved pådrag. Dette vil igjen sote pluggene dine slik at motoren pga av dette også vil "drukne" ved pådrag. Derfor er det like greit å skifte begge deler. Som ansvarlig maskiningeniør må jeg opplyse at dette ikke medfører riktighet for en diesel. Sjekk vacuum-slangene du for sprekker. Spess den mellom turbo og dieselpumpe. Sjekk også luftmassemåler dersom det er det på denne modellen. Hahaha! Det er en diesel, ja. Den gikk meg hus forbi. Takk for at noen andre har øynene i orden. Da hjelper det fint lite å skifte tennplugger. Følg de rådene du allerede har fått, bortsett fra mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå