Gå til innhold

Hvilket parti bør jeg stemme på?


Anbefalte innlegg

*snip*Jeg vil hive ut så mange innvandrere som mulig, stenge grensene, ha helsevesenet som nå, ut av EØS, skape flere jobber og ha trygdene på dagens nivå. Det er sakene jeg er mest opptatt av.

 

Stoler ikke helt på partitestene til de forskjellige avisene, jeg endte opp med FrP da jeg tok en slik test, men jeg vil ikke stemme på de da jeg har en følelse av at de vil kutte ned på trygder og det offentlige tilbudet vi har her i landet.

 

Partitestene er nok spot on. Ny generasjon av freppere.

 

Det er jo ikke så rart da, det eneste alternativet til folk som vil ha strengere innvandringspolitikk er jo FrP. Dumt det ikke finnes partier på venstresiden som vil stramme inn på innvandringspolitikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*Jeg vil hive ut så mange innvandrere som mulig, stenge grensene, ha helsevesenet som nå, ut av EØS, skape flere jobber og ha trygdene på dagens nivå. Det er sakene jeg er mest opptatt av.

 

Stoler ikke helt på partitestene til de forskjellige avisene, jeg endte opp med FrP da jeg tok en slik test, men jeg vil ikke stemme på de da jeg har en følelse av at de vil kutte ned på trygder og det offentlige tilbudet vi har her i landet.

 

Partitestene er nok spot on. Ny generasjon av freppere.

 

Det er jo ikke så rart da, det eneste alternativet til folk som vil ha strengere innvandringspolitikk er jo FrP. Dumt det ikke finnes partier på venstresiden som vil stramme inn på innvandringspolitikken.

 

Høyre har en streng innvandringspolitikk, men de er ikke så langt ut på nasjonalist siden som FrP er. De er åpen for innvandrere, men bare for de som er eller er villig til å virke i samfunnet vårt.

 

Muligheter for alle, men du må jobbe for det selv.

Lenke til kommentar

*snip*Jeg vil hive ut så mange innvandrere som mulig, stenge grensene, ha helsevesenet som nå, ut av EØS, skape flere jobber og ha trygdene på dagens nivå. Det er sakene jeg er mest opptatt av.

 

Stoler ikke helt på partitestene til de forskjellige avisene, jeg endte opp med FrP da jeg tok en slik test, men jeg vil ikke stemme på de da jeg har en følelse av at de vil kutte ned på trygder og det offentlige tilbudet vi har her i landet.

 

Partitestene er nok spot on. Ny generasjon av freppere.

 

Ja, er det ikke hyggelig at vi beveger oss stadig vekk ifra Gerhardsens kravmentalitet til større forståelse av at staten faktisk ikke har noen som helst penger?

 

Dessertgenerasjonens uansvarlighet er på hell. Den går nå ut i pensjonstilværelse. Hva maktet den å oppnå mens den var arbeidende? Ikke engang å bygge opp et personssystem hvor de betaler for sin egen alderdom. Det som en gang var pensjonskassen ble stadig avspist og benyttet på løpende utgifter helt inntil det ikke var noen pensjonskasse igjen. Dessertgenerasjonen er den generasjon som med verste sort frekkhet har manet på sine barn å sørge for å være økonomisk ansvarlige. Det er også den generasjon som gjennom alle tider har hatt økonomi til å gjøre handling ut av ord, men de har vist seg å være de desidert mest uansvarlige av alle generasjoner det er mulig ved bruk av historie å huske tilbake. Var vi rettferdige mennesker så ville vi daglig gi våre foreldre som nå er i ferd med å gå av med pensjon eller har nylig gjort det, en solid omgang med ris på rumpa på daglig basis. Det fortjener de med god margin.

Lenke til kommentar

*snip*Jeg vil hive ut så mange innvandrere som mulig, stenge grensene, ha helsevesenet som nå, ut av EØS, skape flere jobber og ha trygdene på dagens nivå. Det er sakene jeg er mest opptatt av.

 

Stoler ikke helt på partitestene til de forskjellige avisene, jeg endte opp med FrP da jeg tok en slik test, men jeg vil ikke stemme på de da jeg har en følelse av at de vil kutte ned på trygder og det offentlige tilbudet vi har her i landet.

 

Partitestene er nok spot on. Ny generasjon av freppere.

 

Ja, er det ikke hyggelig at vi beveger oss stadig vekk ifra Gerhardsens kravmentalitet til større forståelse av at staten faktisk ikke har noen som helst penger?

 

Dessertgenerasjonens uansvarlighet er på hell. Den går nå ut i pensjonstilværelse. Hva maktet den å oppnå mens den var arbeidende? Ikke engang å bygge opp et personssystem hvor de betaler for sin egen alderdom. Det som en gang var pensjonskassen ble stadig avspist og benyttet på løpende utgifter helt inntil det ikke var noen pensjonskasse igjen. Dessertgenerasjonen er den generasjon som med verste sort frekkhet har manet på sine barn å sørge for å være økonomisk ansvarlige. Det er også den generasjon som gjennom alle tider har hatt økonomi til å gjøre handling ut av ord, men de har vist seg å være de desidert mest uansvarlige av alle generasjoner det er mulig ved bruk av historie å huske tilbake. Var vi rettferdige mennesker så ville vi daglig gi våre foreldre som nå er i ferd med å gå av med pensjon eller har nylig gjort det, en solid omgang med ris på rumpa på daglig basis. Det fortjener de med god margin.

 

Du mener 40/50 tall generasjonen som bygget landet våres fra en bondegård til en velstående velferdstat slik som vi kjenner den i dag?

 

Er det noen du skal legge skylden på er det 60/70 tallet med den blåøyde naiviteten (ja, deg stoltenberg(gidder ikke å skrive navnet ditt stor bokstav)).

 

Hadde stemt på AP anno 1950 - 1994, men etter det har AP blitt til parodi av seg selv. Jagland og stoltenberg er skyld i det.

 

Høyre framstår for meg som det "nye arbeiderpartiet", fordi slik som de legger fram valgkampsakene sine er de mer nede på nivå med den jevne borger.

 

Sikker ikke alt som jeg skrev gir noe spesielt mening, jeg er trøtt ...

Lenke til kommentar

*snip*Jeg vil hive ut så mange innvandrere som mulig, stenge grensene, ha helsevesenet som nå, ut av EØS, skape flere jobber og ha trygdene på dagens nivå. Det er sakene jeg er mest opptatt av.

 

Stoler ikke helt på partitestene til de forskjellige avisene, jeg endte opp med FrP da jeg tok en slik test, men jeg vil ikke stemme på de da jeg har en følelse av at de vil kutte ned på trygder og det offentlige tilbudet vi har her i landet.

 

Partitestene er nok spot on. Ny generasjon av freppere.

 

Ja, er det ikke hyggelig at vi beveger oss stadig vekk ifra Gerhardsens kravmentalitet til større forståelse av at staten faktisk ikke har noen som helst penger?

 

Dessertgenerasjonens uansvarlighet er på hell. Den går nå ut i pensjonstilværelse. Hva maktet den å oppnå mens den var arbeidende? Ikke engang å bygge opp et personssystem hvor de betaler for sin egen alderdom. Det som en gang var pensjonskassen ble stadig avspist og benyttet på løpende utgifter helt inntil det ikke var noen pensjonskasse igjen. Dessertgenerasjonen er den generasjon som med verste sort frekkhet har manet på sine barn å sørge for å være økonomisk ansvarlige. Det er også den generasjon som gjennom alle tider har hatt økonomi til å gjøre handling ut av ord, men de har vist seg å være de desidert mest uansvarlige av alle generasjoner det er mulig ved bruk av historie å huske tilbake. Var vi rettferdige mennesker så ville vi daglig gi våre foreldre som nå er i ferd med å gå av med pensjon eller har nylig gjort det, en solid omgang med ris på rumpa på daglig basis. Det fortjener de med god margin.

 

Du mener 40/50 tall generasjonen som bygget landet våres fra en bondegård til en velstående velferdstat slik som vi kjenner den i dag?

 

De bygget ikke landet. De fikk alt opp i hendene. Alle produksjonsmidler var ødelagt. Hele verden lå nede for telling. Aldri er det enklere å starte virksomhet enn nettopp da.

 

Det er riktig som du sier at det var god grunn til å mane på økonomisk ansvarlighet overfor 60/70 års generasjonens hippier, men at formaningen var velbegrunnet gir ikke mindre ansvar til en selv å følge sine egne ord. Vær dessuten klar over at hippiegenerasjonen er nøyaktig den samme som ble født nettopp på 40/50-tallet.

 

Vi er den første generasjon i verdenshistorien som avkreves via en proxy å betale for en utdøende generasjon. Til alt overmål har den bevilget seg fete pensjonsavtaler uten vårt samtykke og det er VI som får regningen. Altså stikk motsatt av slik det har vært fra naturens side helt inntil denne generasjon, hvor ens far og mor gjerne bodde under samme tak, men delte derfor økonomien. Idag har de sin egen økonomi og det er vi som tvinges til å gi dem penger. Det som kunne vært finansiert av oppsparte midler har pga TOTAL UANSVARLIGHET betales via løpende skatteinntekter.

 

Generasjonen som ble født mellom 40 og 50 er den desidert mest ØKONOMISK UANSVARLIGE GENERASJON som noen sinne har levd i Norge. Det er også den generasjon som i høyrøstet ordelag har manet på ansvarlighet. Et forbanna frekt pakk er hva dette dreier det seg om og som vi ikke skal ha den minste dårlige samvittighet for, å plassere på de mest lugubre aldershjem når behovet melder seg. De fortjener å dø i samme elendige økonomiske situasjon som de har påført oss.

Endret av Sosialistpakk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sakset fra Frp.no:

Fremskrittspartiet har ikke foreslått å kutte i uføretrygden. Med FrPs politikk ville uføretrygden vært høyere fordi FrP regulerer grunnbeløpet i takt med lønnsutviklingen, i motsetning til Ap. FrP har imidlertid redusert de samlede utgiftene til uføretrygd fordi med FrP-politikk ville vi hatt færre uførepensjonister som resultat av at FrP satser mer på tiltak og oppfølging av uføre. På denne måten ville flere av de som ønsker å komme tilbake til arbeidet få hjelp til dette.

 

Ellers er dette med unge uføretrygdede noe omdiskutert. I stedet for varig uføretrygd for unge (under 26 år), vil Høyre innføre en ordning med tidsbegrensninger for unge trygdemottakere. Dette vil ikke innebære kutt i trygden, men skal være en ordning som innebærer utdanning, tiltak og trening, kombinert med jevnlig kontroll av arbeidsevne. Målet skal være å komme ut i arbeidslivet. Frp ønsker dette enda strengere og vil ikke gi uføretrygd til unge under 40 år, om det ikke er noen sjans for at de kan jobbe. Om det er tilfelle får de trygd på lik linje med eldre.

 

Da regner jeg med Høyre styrer skuta, de stopper nok FrP hvis de vil fjerne ung ufør, så da gjør jeg samme som deg, tar sjansen på Høyre og FrP i regjering og gambler på at Høyre stanser FrP hvis de prøver å fjerne ung uføre. Det gjør meg ingenting om de strammer inn regelverket, jeg har uansett 10 diagnoser og er funksjonshemma, er sikret ung ufør uansett hvor mye reglene strammes inn.

Det høres lurt ut. Hvis ikke noen strammer inn trygdeordningene/sterkere filtrering, bremser veksten i offentlig sektor, så vil du også til slutt rammes av dette, mens funksjonshemmede barn får også hvite, norske, velstående Frp/Høyre-foreldre. Jeg tror du vil være sikret uansett. Et annet poeng er at det ikke er noe fordel med dobbelt så mange byråkrater for at du skal få pengene dine, i verste fall fører det til en strengere vurdering/behovsprøving.

Jeg tror allikevel du kaster bort stemmen din, om du tror noen klarer å gjøre noe med innvandring. Innvandringen er nok kommet for å bli, og det er et åpent spm hvor mye det "går seg til" og hvor mye islamsk overtakelse det kommer til å bli.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er FrP aktuelt, bør du kanskje lese denne

 

Kan Frp styre Norge?

 

tråden.

 

Hovedgrunnen til at jeg stemmer Arbeiderpartiete er:

  1. En mer ansvarlig stabil og forutsigbar økonomisk politikk.
  2. Inntektsutjevning via skatte og avgiftspolitikken.
  3. Sosial kontrakt og velferd fremfor skattelette.
  4. Aktivt eierskap av norske selskaper som tapper våre naturresurser fremfor å selge dem til utlendinger.
  5. Lang erfaring og stabil styring i en turbulent tid med en dyp gjeldskrise i Europa som lett kan ende i en bankkrise med etterfølgende sosial uro og høyreekstremisme.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg vil hive ut så mange innvandrere som mulig, stenge grensene, ha helsevesenet som nå, ut av EØS, skape flere jobber og ha trygdene på dagens nivå.

Høres veldig ut som Senterpartiet det der, særlig "ut av EØS" (kun to partier har det standpunktet, det andre er SV, som har en langt åpnere innvandringspolitikk, selv om heller ikke SP er på "hive ut alle"-nivå...) og "stenge grensene" (noe som i praksis betyr "ut av Schengen-avtalen") i kombinasjon med resten.

Lenke til kommentar

Året 2013 skal jeg stemme for første gang i mitt liv, men hvilket parti skal jeg stemme på?

Før du bestemmer deg for hvilket parti du vil stemme på bør du vel finne ut hvorfor du vil stemme i det hele tatt?

 

Dette med å delta i denne valgprosessen er nemlig fullstendig irrasjonellt, og om man handler irrasjonelt kan det muligens være verdt å stoppe opp og tenke seg om ett øyeblikk om hvorfor i all verden man gjør noe som er irrasjonellt? Eller?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_voting

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere gjør det neimen ikke lett for førstegangsvelgeren gitt.

 

Jeg har gjort det svært enkelt for deg såfremt du er anstendig menneske.

 

Du skal holde deg langt faen unna valglokaler fordi du som et anstendig menneske ikke ønsker å støtte opp om stjel og del- mentalitet.

 

Hehehe - jeg er da for faen ingen førstegangsvelger...:-P

Jeg tenkte på første-posten.

Lenke til kommentar

Sakset fra Frp.no:

Fremskrittspartiet har ikke foreslått å kutte i uføretrygden. Med FrPs politikk ville uføretrygden vært høyere fordi FrP regulerer grunnbeløpet i takt med lønnsutviklingen, i motsetning til Ap. FrP har imidlertid redusert de samlede utgiftene til uføretrygd fordi med FrP-politikk ville vi hatt færre uførepensjonister som resultat av at FrP satser mer på tiltak og oppfølging av uføre. På denne måten ville flere av de som ønsker å komme tilbake til arbeidet få hjelp til dette.

 

Ellers er dette med unge uføretrygdede noe omdiskutert. I stedet for varig uføretrygd for unge (under 26 år), vil Høyre innføre en ordning med tidsbegrensninger for unge trygdemottakere. Dette vil ikke innebære kutt i trygden, men skal være en ordning som innebærer utdanning, tiltak og trening, kombinert med jevnlig kontroll av arbeidsevne. Målet skal være å komme ut i arbeidslivet. Frp ønsker dette enda strengere og vil ikke gi uføretrygd til unge under 40 år, om det ikke er noen sjans for at de kan jobbe. Om det er tilfelle får de trygd på lik linje med eldre.

 

Da regner jeg med Høyre styrer skuta, de stopper nok FrP hvis de vil fjerne ung ufør, så da gjør jeg samme som deg, tar sjansen på Høyre og FrP i regjering og gambler på at Høyre stanser FrP hvis de prøver å fjerne ung uføre. Det gjør meg ingenting om de strammer inn regelverket, jeg har uansett 10 diagnoser og er funksjonshemma, er sikret ung ufør uansett hvor mye reglene strammes inn. Men jeg misliker de narkomane og psykisk syke som misbruker denne ordningen. Det skulle vært strengere, for selvfølgelig kan jo en som bare er psykisk syk jobbe. Psykisk sykdom er bare bullshit.

 

Du tuller, ikke sant?

Lenke til kommentar

Hjelper det å stemme noe særlig da?

Det er uendelig mye mer effektivt enn å ikke gjøre noe som helst.

Tja, men som påpekt fins andre alternativer for bruk av denne tiden: Sove, spille, damer, øl, etc. Alle disse vil trolig være bedre bruk av vedkommendes tid enn det å stå i kø for å krysse en papirlapp som har en mulighet mellom 3 millioner til å ha noen innflytelse.

 

Kan nærmest sammenlignes med å bruke dine penger (tid) på ett lotteri der andre får premien (makten) om du vinner. ;)

Lenke til kommentar

Ved å ikke stemme så utrykker man at man ikke bryr seg om at det er rødt eller vigrid eller hvem som helst annet parti som sitter i regjering.

 

Man kan jo alltids argumentere at det ikke er noen av partiene som fenger en noe særlig. Men man får jo alltids muligheten til å stemme på influensa, istedet for pest eller kolera. Hvis man har et sånn syn om at alle partiene er tullete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...