Gå til innhold

[Løst] min segate barracuda vises ikke i windows 8.

filiokus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I de fleste tilfeller hvor dette skjer så skal det fungere med DiscWizard. Harddisken må "installeres" for å fungere på maskinen din. Dette er en engangsprosess. Tar seg av formatering etc. Med harddisker levert av Seagate, eller Maxtor så møter en ofte dette.

http://www.seagate.c...port/downloads/

Vet ikke om du får den i gang på det viset i Win 8, kan være at programmet ikke er kompatibelt med dritsystemet du har installert, som forresten er mer egenet for pads enn en PC.

Følg Windows-skalaen: (ta det med en klype salt).

~98(s), ME(f), XP(s), Vista(f), Windows 7(s), Windows 8(f).

s = Suksess

f = Fjasko

Kort oppsumering av hva som må bli gjort:

Harddisken trenger å bli partisjonert, derreter formatert, dette er helt normalt med både Maxtor-, og Seagate-disker. Du trenger ikke noe program for å gjøre dette, og sansynligvis så klarer du finne frem til noe alâ "Disk Management" i windows 8, der kan du initalisere/aktivere disken, partisjonere, formatere, og legge til boskatav på disken.

Endret av warpie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sekv om jeg ikke er noen fan av Windows 8, så er posten ovenfor korrekt i hva som må gjøres.

Diskbehandling er stikkordet for alle harddisker, de vil aldri dukke opp i min datamaskin siden de ikke kommer med noe filsystem.

Det du kan prøve for å få opp Windows egen diskbehandling er å skrive "fdisk" i kjør / søke feltet i Win 8 og det skal da komme opp, funker i allefall på Windows 7.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...