Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mislykkede selvmordsforsøk

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sliter mye med selvmordstanker og trenger en oppvekker. Så da lurer jeg på om noen kjenner til eller har historier fra mislykkede selvmordsforsøk fra enten dere selv, bekjente, avisreportasjer osv.

Jeg trenger å høre om konsekvenser hvis man ikke lykkes. Jeg vet man kan ende opp hjerneskadet, i rullestol, og med andre varige mèn. Og dette har jeg jo selvfølgelig ikke lyst til, og jeg er redd for å mislykkes. Tror dette kan hjelpe meg med å slå tanken fra meg, og velge å kjempe videre. Jeg vet stort sett konsekvensene til de fleste metoder, men trenger å høre historier fra virkeligheten. Har googla, men finner ingen.

Mest aktuelle metoder for min del akkurat nå er:

*Selvmordsmetoder sensurert* /r2d290

Så dette er vel spesielt ting jeg trenger tilbakemeldinger om, men takker for alle innspill. Jeg vil bli frisk mtp kjæreste, familie og venner - jeg vet jo de blir knust om jeg forsvinner, men likevel er ikke det alltid nok.

(går forresten til behandling 3 dager pr uke, men akkurat selvmordstankene blir jeg ikke kvitt da jeg har blitt diagnostisert bipolar lidelse, og må antakeligvis belage meg på å ha depresjoner resten av livet - men man skal jo liksom lære seg teknikker for å takle eller unngå det via terapi). Vanskelig.

Takk for svar. Anonym poster: acfb2e5ff5f89c63ac67624961cfd17d

Endret av r2d290 waits for Obi-Wan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg å lese boken "Kaja" av Ole Gunnar Ballo. Den handler om Kaja på 20 år som spontant tar livet av seg etter en personlighetstest i regi av scientologikirken. Boken gir et godt bilde på hva pårørende og etterlatte må gjennomgå i etterkant av et selvmord med tanker, følelser og ikke minst alt etter- og opprydningsarbeidet når et menneske går bort på denne måten. Boken er selvopplevd.

Endret av r2d290 waits for Obi-Wan
Deler av innlegg sensurert.
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Selvom man på diskusjon.no kan diskutere generelle aspekter vedrørende selvmord, ønsker vi ikke å gå i detalj på ulike selvmordsmetoder. Jeg ber alle brukere vennligst respektere dette. Tenk over at slik informasjon lett kan medvirke til å sette andre liv i fare.

Dersom dette er noe trådstarter vurderer serriøst, vil jeg anbefale deg på det sterkeste å oppsøke proffesjonell hjelp. Jeg ser du sier Psykolog, og jeg antar dette hjelper mye. Jeg supplerer gjerne med litt flere kontaktmuligheter:

Kontaktinformasjon i nødstilfeller
Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97.)
Andre aktuelle linker:
Truende selvmord. Hva gjør du?
Vil sensurere selvmord-sider.
Vil ikke fortie selvmord
Selvmord, internett og media
En siktet for skoletrusler

Tilbakemeldinger/reaksjon på moderering er ønsket, og tas på PM. :)

Mvh. r2d290
-Moderator
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...