Drugstar Genius Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Har i løpet av dagen prøvd å få liv i min stasjonære pc og når jeg starter den opp så kommer det først denne feilmeldingen: No Array is defined Press (CTRL- F) to enter Fastbulid ™ Utility or Press ESC to continiue booting så forsvinner den øverste feilmeldingen iløpet av 5 sekunder og bytter til denne. CMOS Settings Wrong Press F1 to Run setup Press F2 to load default values and continue Så hvis jeg trykker F2 så kommer jeg til der jeg kan velge sikkerhetsmodus og kan starte på vanelig måte. (Har Win XP som operativsystem) og da trykker jeg på Start på vanelig måte og så kommer det bluescreen men den forsvinner alt for fort til at det går an å lese hva som står der så begynner den å kjøre om igjen til de samme feilmeldingene. Jeg har også prøvd å byttte batteri. Kan noen hjelpe? Endret 23. september 2012 av Vivarin Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Om du kommer inn i bios, prøv å oppdater biosen ved å laste ned via en annen maskin og se hva som skjer da Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 1.Last ned bios på en minnepenn (du finner siste bios hos frabrikantens hjemmeside) 2. Stikk den i en usb port før du booter 3. Gå inn i bios og kjør update fra minnepenn. 4. Forsikre deg om at du ikke kommer til å miste strømmen. 5. Fratar meg all skyld om til går til "h*******" Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Du har ikke noen andre forslag som jeg kan teste først, tror jeg tar å oppdaterer bios som siste bios versjon som siste valg siden jeg har mye på hardisken jeg helst ikke vil miste Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Mister ingenting på harddisken ved bios update Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Må jo spørre får å være sikker Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Så klart, men det eneste du kan ødelegge ved å oppdatere bios er hovedkortet Eller ikke selve kortet, men man har somregel ikke utstyret som kreves for å oppdatere utenfor bios på selve kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå