HawkeyeFtw Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Skulle egentlig ha hatt en prøve forrige uke, men ble syk og kunne derfor ikke ta den. Fikk nå melding av læreren at jeg måtte dokumentere fraværet mitt. Altså hvordan skal jeg få dokumentert dette? Jeg drar ikke til legen hver eneste gang jeg blir syk for at jeg skal kunne dokumentere dette til læreren. Takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Skulle egentlig ha hatt en prøve forrige uke, men ble syk og kunne derfor ikke ta den. Fikk nå melding av læreren at jeg måtte dokumentere fraværet mitt. Altså hvordan skal jeg få dokumentert dette? Jeg drar ikke til legen hver eneste gang jeg blir syk for at jeg skal kunne dokumentere dette til læreren. Takk for svar. Slik jeg forstår det så skal man (egentlig) ha legeerklæring uansett om du er litt syk, eller veldig, så da skal du dokumentere det med legeerklæring. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Det er jo så enkelt som at hvis du blir syk den dagen du skulle hatt en prøve - da vet du at du må dra til legen for å få dokumentert fraværet. Det er slik man må ta ansvar for når man begynner å bli voksen. Hvis du ikke gjorde det så vil du vanligvis ikke ha rett til å ta prøven omigjen, og den vil ikke telle med i karakterberegningen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Nei, den vil vel telle som IF? Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Har aldri fått noen som helst beskjed om at man må dra til lege og få dokumentert dette. Vet at dette må gjøres på eksamen, men vi har ikke fått beskjed eller noen skriv om slikt. Lenke til kommentar
ulf1 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Skolen kan kreve dokumentasjon hvis det er mer enn tre dager sammenhengende. Blir for dumt å dra til legen bare hvis man ligger å spyr en dag eller våknet med høy feber. Da tror jeg legene ville fått en del mer å gjøre! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Da jeg gikk på VGS (i fjor) hadde vi 8 egenmeldinger per år tror jeg det var. Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 På skolen min (Voss VGS, hvis noen lurte) så må vi fylle ut ett egenmeldingsskjema dersom vi er borte, og dersom det var på grunn av sykdom, skal vi ha med legeerklæring. Dersom det var på grunn av noe annet (kjøretime for eksempel), skal annen dokumentasjon vises. Dette er vel mest på grunn av framtidige arbeidsgiverer som kan lure på hvorfor du har fravær. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Så de forventer at du skal gå til legen bare fordi du er litt syk og må være hjemme? Det koster jo faktisk mye for en legetime, de kan ikke forvente at folk har råd til å betale når de blir syk o.O Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Det er ikke problemet. Problemet er at ingen leger har tid til å skrive sykemeldinger til 20 18-åringer daglig. Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Takk for alle svar. Har ikke fått snakket med læreren enda, men som mange av dere sier så synes jeg nesten det blir for dumt at man må dra til legen å skaffe legeærklæring på at man var vekke en dag. Mener også å huske at på vår skole så skulle man sende melding til faglærer dersom man er syk under en vurderingssituasjon (noe som jeg selvfølgelig gjorde). Har sjeldent vært borte fra vurderingssituasjoner så ble litt sånn paff da jeg fikk meldingen (da jeg også vil si det er litt sent å dra til legen når man har blitt frisk igjen) og han ville se dokumentasjon. Skal nok snakke med læreren i løpet av uka og får tatt prøven igjen (noe som han også skrev i samme melding). Takker igjen for alle svar Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Sjekk skolereglementet, du. Det skal være tilgjengelig for alle elever, og vil neppe inneholde noe så bastant idiotisk som et krav om legemelding på en helt vanlig prøve i september. Endret 24. september 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Sjekk skolereglementet, du. Det skal være tilgjengelig for alle elever, og vil neppe inneholde noe så bastant idiotisk som et krav om legemelding på en helt vanlig prøve i september. Skal gjøre det. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå