pavllion Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Hei, jeg har nettopp fått byttet kortet mitt fra amd 6970 til 670 av dustinhome siden 6970 bråkte som et fly. Det var noe gale med viften i kortet. Men jeg hører dette kortet ganske høyt også. Men ikke like ille som det forrige. Jeg har en annen maskin med gigabyte gtx 670 også, men det bråker ikke like mye! Er det kortet eller er det andre komponenter jeg hører? HVa er gale? Endret 24. september 2012 av pavllion Lenke til kommentar
blinc Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Who knows? Hvis begge 670'ene er referanse skal de bråke omtrent likt ved lik belastning. Hvis de ikke gjør det er det en "defekt" med ene vifta. Bruk precisionX og spinn opp viftene så burde du klare å høre om dette er tilfellet. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Finner ikke download linken til den. Kan du linke den? Lenke til kommentar
blinc Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 http://www.techspot.com/downloads/5348-evga-precision-x.html Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Hei, jeg har tatt en skjermbilde. Men vet ikke hvordan jeg tester det. Men her viser programet. Dette er det kortet jeg har problemer med... Endret 24. september 2012 av pavllion Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Dette er den andre maskinen som har samme kortet. Det er stor forskjell! Lenke til kommentar
blinc Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Første kortet er ikke "idle". Du ser det selv, power=52%. Tallene er derfor ikke rare i det hele tatt. Dessuten, dette har ikke noe med evt. defekt vifte å gjøre. Spinn viftene opp til 80% og hør om det er forskjeller. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Greit nok, det men hva har det seg at den er ikke som det andre kortet? HVordan få det til å være som det andre? Hvordan bruker jeg programmet til å få den til at viftene går raskere? Lenke til kommentar
blinc Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 men hva har det seg at den er ikke som det andre kortet?HVordan få det til å være som det andre? Kortet utsettes for last. Hva program som forårsaker dette kan umulig jeg vite. Hvis du mistenker at kortet får last uten grunn, kan du bytte de 2 kortene med hverandre for å se om problemet vedvarer. Hvordan bruker jeg programmet til å få den til at viftene går raskere? Trykk av "AUTO", dra fan speed opp, og trykk "APPLY". Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Det er en litt mer klange lyd i den som er noe gale med enn den andre maskinen som fungerer. Skal bytte kort mellom dem nå Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Nå har jeg byttet,. og det er ingenting iveien med mitt kort, det kortet som var feil med er ok i den andre maskinen, men det kortet jeg har nå byttet til denne maskinen bråker. Det må være noe annet i maskinen som gjør at dette skjer. JEg har prøvd med forskellige os. Og det er det samme problemet. Hva kan være problemet=? Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Funker strømforsyningen og hovedkortet som det skal, de eneste to problemene som kan forårsake dette annet enn kortet, er det generelt varmt i kassen og er det det øverste eller nederste kortet som bråker mest, kan forklares med temperaturforskjell. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Det er ikke varmt i kassen. Når jeg starter maskinen og ser i det programmet er det som det skal, men plutselig sånn ca 2min så stiger den kraftig opp. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Tipper det kanskje kan være Coil Whine.. (lydproblemet) Start OS i sikkermodus og om GPU får unormal last da. Endret 24. september 2012 av blinc Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Den bråker like mye. Vet ikke om det er skjermkortet eller om det er andre deler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå