Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke vist POST en gang! Funker ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Sabertooth p67

Intel i7-2600 k

Radeon 6950 2gb

psu oz-750?

Vengeance 8 gb.

Det jeg har prøvd:

Prøvd med en psu jeg vet fungerer.

Prøvd med 3 forskjellige skjermkort i begge slotsa på hk.

Prøvd med andre fungerende ram brikker.

Lysene som lyser er rød vga led, og boot device led.

Boot device led lyser pga. jeg ikke har hardisk koblet till atm?

Har også flyttet pinnen på cmos til 2-3 i 10 sek og tilbake flere ganger.

Hva bør jeg gjøre, og hva kan det være?

Håper på svar, meget frustrert om dagen :p

Edit: har fungert siden januar 2012. Det eneste jeg gjorde var å koble til 2 hardisker som det allerede låg kabel til. Da jeg slo den på igjen kom det ett lite "smell" og ingen lyd. Ja, ganske sikker på at jeg har håndtert det på skikkelig måte.

Kan også nevne at jeg da koblet fra hardiskene og prøvde igjen. Da var den helt død, så kom jeg på at jeg hadde satt i en ny kontakt bak på psu der jeg hadde kabinett viftene koblet til. Da jeg koblet fra denne "startet pcen men med feilmeldinger som forklart.

Endret av Bruface
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Kan være greit å opplyse om dette er noe som har skjedd med en allerede fungerende maskin eller om det er snakk om nybygg.

Har du håndtert hovedkortet på en måte som kan ha gjort det defekt? Tenker da spesielt på statisk elektrisitet.

Har du sjekka at det ikke finnes andre kontakter til strøm på hovedkortet som du har glemt å koble til?

Lenke til kommentar

Hei. Kan være greit å opplyse om dette er noe som har skjedd med en allerede fungerende maskin eller om det er snakk om nybygg.

Har du håndtert hovedkortet på en måte som kan ha gjort det defekt? Tenker da spesielt på statisk elektrisitet.

Har du sjekka at det ikke finnes andre kontakter til strøm på hovedkortet som du har glemt å koble til?

Beklager den dårlige forklaringen.

Edit: har fungert siden januar 2012. Det eneste jeg gjorde var å koble til 2 hardisker som det allerede låg kabel til. Da jeg slo den på igjen kom det ett lite "smell" og ingen lyd. Ja, ganske sikker på at jeg har håndtert det på skikkelig måte.

Kan også nevne at jeg da koblet fra hardiskene og prøvde igjen. Da var den helt død, så kom jeg på at jeg hadde satt i en ny kontakt bak på psu der jeg hadde kabinett viftene koblet til. Da jeg koblet fra denne "startet pcen men med feilmeldinger som forklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...