Put Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Heisann! Jeg går for tiden på VG3 og har planer om å søke videre studier etter VGS. Er derimot veldig usikker på hva jeg vil. På videregående har jeg tatt og tar realfagsmatte + fysikk i tillegg til økonomifag og toppidrett som programfag. Jeg kommer til å gå ut med et relativt godt snitt og kan komme inn på de fleste studier (Lander sannsynligvis på mellom 55 og 60 studiepoeng). Jeg interesserer meg for økonomi og enda mer for matematikk. Driver også med toppidrett og er naturlig nok et stort interessefelt, men jeg tviler på at det lar seg kombinere med økonomi eller matematikk. Eller tar jeg feil? Håper noen har innspill på hvor jeg bør søke til neste år! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Trådstarter Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 indøk på ntnu? økonomi+matte=>finans Lenke til kommentar
operg Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 NTNU har i tillegg et opplegg for dem som driver med toppidrett og vil kombinere det med et sivilingeniørstudie (eller noe annet). Vet selv om sivilingeniørstudenter som driver seriøst med idrett ved siden av studiene. http://www.ntnu.no/adm/sss/toppidrettsstudent Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 http://www.uio.no/studier/program/matematikk-okonomi/ Lenke til kommentar
Put Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Indøk og linja i Oslo er absolutt aktuelle! Indøk-linja kan bli hardt å komme inn på, så er åpen for flere forslag! Lenke til kommentar
Derimot Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 http://hil.no/hil/studiekatalog/oekonomi_og_administrasjon2 Bachelor i økonomi og administrasjon kan være et alternativ. Er dog noe usikker på hvor gode jobbmulighetene er med "bare" en bachelor. Lenke til kommentar
yeidof Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Økonomi og administrasjon er en linje hvor du får litt kompetanse fra alle fagfelt innenfor økonomi. Dette er svært ettertraktet i næringslivet. Du får med dette blant annet lederkompetanse m.m. Dette kan du studere flere steder i Norge. De mest anerkjente skolene i Norge som tilbyr denne utdannelsen er BI i Oslo og NHH. Bachelor holder gjerne ikke når det kommer til økonomi og administrasjon. De fleste arbeidsgivere er ute etter siviløkonomer. Denne tittelen får du etter endt master i økonomi og administrasjon. Som siviløkonom kan du jobbe med så og si "alt". Endret 27. september 2012 av yeidof Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 På økonomi og administrasjon får man derimot ikke utnyttet eventuelle matteinteresser noe særlig da matten der er relativt enkel. Da ville jeg heller gått for noe tyngre samfunnsøkonomi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå