thamule Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Hei hei Svigermor skal ha seg systemkamera med innebygd blits med eit lite objektiv som kan "pakkast saman". Rundt 7 tusen er maks og ho vil som sagt gjerne ha innebygd blits. Vi har frå før eit Olympus PEN EPL1 og er veldig fornøgde med det. Men eg klarar ikkje å finne fram i jungelen av kamera på internett og finne ut kva som er beste kjøpet på markedet no. Eg har funne ut at desse har innebygd blits og skal vere ganske gode: Panasonic gx1 Sony nex6 Olympus PEN EP3 kommentarar? Nokon som kan gi ei hjelpande hand for å guide oss inn mot eit bra kamera? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Er usikker på om den annonserte Olympus E-PL5 har innebygd blitz, men den har samme bildesensor som Olympus OM-D så det er jo noe å vurdere. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Nei ut frå nettsida til Olympus så ser det ikkje ut som at den har innebygd blits... Dessverre... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Har "svigermor" tenkt å kjøpe seg mange objektiver, dvs flere enn ett? Hvis ikke ville jeg vurdert en Sony RX100. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Med forbehold om at E-PL5 har samme løsning som E-PL3, altså at en liten blits følger med (som det virker som det har ut fra noen bilder jeg så på nett): Er det ikke bare å sette på den og aldri ta den av, så vips har kameraet innebygget blits? Endret 24. september 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
thamule Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Med forbehold om at E-PL5 har samme løsning som E-PL3, altså at en liten blits følger med (som det virker som det har ut fra noen bilder jeg så på nett): Er det ikke bare å sette på den og aldri ta den av, så vips har kameraet innebygget blits? Nja, njo, men då er litt av poenget vekke. Det skal vere veldig enkelt å ta med seg, uten dill og dall. Så ho vil ha innebygd blits. Har "svigermor" tenkt å kjøpe seg mange objektiver, dvs flere enn ett? Hvis ikke ville jeg vurdert en Sony RX100. Kanskje, kanskje ikkje, men ho vil ha moglegheita. Vi har jo mft-objektiv til vårt kamera, so då kan ein jo allereie bytte litt osv. Så det blir litt som med blitsen, det er eit ønskje, og då må eg berre leite ut ifrå det Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Det beste valget er nok nex 6, det har både innebygd blitts og søker. Ellers anbefaler også jeg sony rx100:-) Endret 24. september 2012 av jonash92 Lenke til kommentar
tvister Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Hva som er best finnes det nok ikke noe fasitsvar på, men vil tro at Panasonic GX1 kan være et godt alternativ siden du vil ha mulighet til å bruke eksisterende optikk. Her er en liten test http://www.lydogbilde.no/test/panasonic-lumix-gx1 selv om den nok ikke er noen fasit. Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 GX1 er ganske utdatert på en del områder som sensor ytelse, ikke søker,dårlig skjerm. Da er nok Olympus OM-D em-5 et bedre valg. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Men det blir dessverre utforbi budsjett, pluss at det manglar innebygd blits. Det er nok og litt klumpete.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå