kal.50 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Har en skikkelig krise her med en bærbar pc som fikk være med på et motorsykkelkrasj. Pc,en er smadra og HD,en er rett og slett bøyd sjev ca 4-5mm uten at kretskortet eller noe er brukket men i og med at disken er bøyd antar jeg at det er idioti og prøve å koble den til for å se om det er liv i den. Eneste håp er vel å åpne disken og håpe at platene ikke er knust,altså er vel Ibas eller lignende firma eneste håp for å se om det er mulig å få ut data på den. Har noen et tips om hvor jeg får gjort dette på billigste og sikreste måte ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Er disken skjev så må den åpnes ja og da må du ha noen ala IBAS som har ett "Clean room" eller støvfritt rom. Kostnaden vil nok treffe 10000 vil jeg anta, så du får vurdere om det er verdt den prisen. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 I den tilstanden, så er nok ibas og slikt eneste løsning. Leave it to the professionals. Om spindlen som holder platene står skjevt , eller noe annet er skjevt, så er det meget stor sansynlighet for at om du noengang prøver å sette strøm på den, vil du gjøre skaden myye værre. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Takker! Får ta en telefon til Ibas i morgen og høre hva det vil koste osv. Uerstattelig mye data på den så det vil nok fyke noen tusinger her ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå