filiokus Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Hei. Har nettopp bygd min første pc og har ikke kjøpt windows 7. Tenkte egentlig å bruke windows 8 prøveversjonen til den kommer i butikk. Så det jeg lurer på er: Etter å ha lastet ned wind 8 iso på en annen pc, hvordan innstalere den på en helt ny pc? Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Windows 7 USB/DVD download tool Veldig rett frem med det programmet der Mener det var det jeg brukte når jeg testet win 8 på min maskin. Regner med du vet du må inn i bios å sette det slik at minnepennen boter først opp 1 Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Windows 7 USB/DVD download tool Veldig rett frem med det programmet der Mener det var det jeg brukte når jeg testet win 8 på min maskin. Regner med du vet du må inn i bios å sette det slik at minnepennen boter først opp Ja:) Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Fungerte helt til det sto formating. Så kom det en feilmelding om usben. Skal prøve en annen usb nå. Den jeg testen var på 8 gb og isofilen er på 3,6 gb ca. Ellers takk for raskt svar på forrige post:) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Beskriv gjerne feilmeldingen som kommer opp så andre kan søke på det du får av feilmelding Et tips kan være å formatere "usben" som du sier før du prøver å benytte USB-verktøyet til Microsoft. 1 Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Beskriv gjerne feilmeldingen som kommer opp så andre kan søke på det du får av feilmelding Et tips kan være å formatere "usben" som du sier før du prøver å benytte USB-verktøyet til Microsoft. Fungerte fint når jeg formaterte usben, så da var det løst:) 69% nå. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Bra Jeg installerte nylig Windows 8 Release Preview og fikk ikke tilgang til å installere det på noen av diskene mine, måtte koble ifra og installere med bare en disk koblet til. Var en merkelig ting men jeg orket ikke å knote så jævlig da jeg primært er ubuntu-bruker. Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Bra Jeg installerte nylig Windows 8 Release Preview og fikk ikke tilgang til å installere det på noen av diskene mine, måtte koble ifra og installere med bare en disk koblet til. Var en merkelig ting men jeg orket ikke å knote så jævlig da jeg primært er ubuntu-bruker. Fikk først en feilmelding om at den ikke greide lage en boot ettelerannet. Søkte opp og på windows faq sto det at det var fordi jeg prøvde lage en 64 bits boot fra en 32 bits. Prøvde å lage boot fra en 64 bits og det gikk fint. Men når jeg nå prøver å boote blir skjermen blå og får bare feilmelding i oppstarten om at jeg mangler/korrupte essensielle filer. Nå har jeg gått ut så får ikke skrevet feilmeldingen, men hvis den dukker opp igjen så legger jeg den ut her. Skal prøve på nytt, Men hvis det ikke går. Har du evt noen andre forslag? Endret 23. september 2012 av filiokus Lenke til kommentar
filiokus Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 etter å ha gjort hele prosessen en gang til, fungerte det endelig:) Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå