Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kleint å spise foran folk

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er kleint å spise foran folk, spesielt gutter, folk jeg dater osv. Eller holder på etc. Jeg fatter ikke egentlig hvorfor, men tror det har med at jeg føler det ser rart/sært ut for andre, redd for å plutselig skulle søle f eks, eller se weird ut når jeg tygger.. Kan fint spise foran kompiser, folk jeg kjenner osv, eller gamle folk og negre, men synes det er svært kleint når det er gutter jeg liker spesielt! Eller fremmede. Flere som har dette problemet, eller har tips til å kurere det?

Jeg må jo si nei hver gang en jeg holder på med ber meg ut for å spise, og det begynner å bli kleint å si nei hele tiden også nå liksom. Er 19 btw

Anonym poster: 5e8f0cdfea258044ab8ea8ce9ae9657f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk et stort kompliment til eldre og negre at dette ikke gjelder ved dem. Gjelder ikke ved feite/upene folk heller, og det er fordi de ikke virker truende på en måte. Altså at de ikke ser ut til å bry seg ved det :) mens jeg føler at andre folk lett kan tenke rare ting når jeg spiser foran dem. Når jeg spiser foran han jeg holder på med så spiser jeg svært lite, og helst mens vi sitter ved siden av og ikke over hverandre, slik at jeg unngår at han ser "prosessen". Men han vil vi skal spise sammen ute, og så sier jeg nei hver gang uten at han skjønner problemet med det, så nå vil jeg liksom oppfylle ønsket hans men er redd det skal bli drittkleint...

Hvordan skal jeg kvitte meg med dette plagsomme problemet liksom?

Anonym poster: 5e8f0cdfea258044ab8ea8ce9ae9657f

Lenke til kommentar

Mange jenter i tenårene/overgangen til tyveårene har samme problemet som deg, så du er definitivt ikke alene. På et eller annet sted i samfunnets utvikling har det blitt "unaturlig" at kvinner spiser (eller fiser, eller raper, eller *sett inn andre kroppsfunksjoner her*).

Det beste du kan gjøre er å "øve deg" på å spise foran andre. Begynn med noe som er enkelt å spise, f.eks. pommes frites (plukk opp en - åpne kjeften - putt i kjeften - lukk og tygg), og avanser til vanskeligere ting etterhvert som du blir mer komfortabel med det.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er i en lik situasjon, og unngår å ta med jenter på middag av akkurat den grunn. Jeg skjønner at det kan være hyggelig, men jeg liker ikke å se på at andre spiser og jeg liker ikke at andre ser på at jeg spiser. Når jeg spiser i andre sitt nærvær kjenner jeg at jeg må moderere måten jeg inntar mat på, noe som bare er stressende. I

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...