Mr. A Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Hei Har et lite støyproblem. Viftene ramper opp etter rundt 5-10min, og går på fullt. Den blåser bare ut iskald luft, så jeg kan ikke tenke meg at den blir særlig varm. Byttet termisk pasta på den da den gamle var skvist ut på siden av chippene, men har enda problemet. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Er det snakk om 40 eller 60gb her? Var den slik før du bytte kjølepasta. Husk at man skal bruke meget lite kjølepasta. Mengden av et "stort" riskorn holder til en prosessor. God type kjølepasta er også viktig. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Er 40gb versjonen. Har bygd min del av pc'er, så jeg har ingen problemer med å smøre termisk pasta på. Den hadde samme vifteproblemet før jeg skiftet termisk pasta også. Fikk etter rundt 10-15min beskjed om at den var overopphetet, og at jeg måtte skru den av for å forhindre skade. Den gamle pastaen var skvist ut på sidene av brikkene, og det var store mengder rundt brikkene, men lite på selve brikkene. Var sikkert 20-30 ganger så mye termisk pasta som anbefalt. Bruker et par år gammel Arctic Silver 5, men skal få tak i noe annet for å se om det kan hjelpe. Edit: La til litt info Endret 25. september 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Artic silver 5 er suveren. Bruker denne selv. Det er ikke sikkert at det er den som er problemet. Kan være at den tror prosessorene er varmere enn normalt. Dette skjedde på en maskin jeg hadde (også 40gb). Prøvde også ny pasta på denne, men den ble aldri helt bra så jeg vraka den. Er også noen vifter som støyer mer enn andre, men da skulle problemet alltid ha vært der og ikke kommet sånn plutselig. Du kan evt forsøke deg på manuell justering av vifta. Dette er mulig med et potmeter som du kobler på en av lederne til vifta. Trur det finnes guide på youtube ang dette. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Tørr ærlig talt ikke å røre kjølingen med mindre jeg monterer større kjøler. Er såpass ille at jeg får beskjed om at jeg må skru den av for å hindre skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå