Gå til innhold

Spørsmål om øvelser i styrketrening

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er et godt alternativ til chins? Jeg klarer så vidt å ta en-to chins, bør jeg fortsette med å prøve så godt jeg kan eller eventuelt ta en annen øvelse?

I begynnelsen klarte jeg også bare 2-3 chins. Nå, et halvt år senere tar jeg rundt 8 med 10kg ekstra. Jeg kjører forøvrig underhånds.

Lenke til kommentar

Hva med foroverbøyd sidehev, spiller det noen rolle om jeg lener brystet mitt på en litt skråbenk. Måten jeg utfører øvelsen på er at armene mine er 90 grader hele tiden, og løfter manualene opp til skuldrene og så ned igjen.

Bump, har forresten enda et spørsmål. Kan noen si meg et godt alternativ til enarms tricepspress over hodet?

Lenke til kommentar

Bump, har forresten enda et spørsmål. Kan noen si meg et godt alternativ til enarms tricepspress over hodet?

Denne er anbefalt av mange sidan du får med alle hovuda på triceps: startingstrength.com/index.php/site/platform_the_lying_triceps_extension

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne er anbefalt av mange sidan du får med alle hovuda på triceps: startingstrength.com/index.php/site/platform_the_lying_triceps_extension

Den skal jeg prøve!

Lenke til kommentar

Jeg trener styrke 3-4 ganger i uka, gjør det noe om jeg trener kardio den femte dagen? Måten jeg har tenkt å trene kardio, er at eg løper i 30 sekunder, jogger rolig i 30 sekunder og repeterer dette for sånn ca 15 min. Nå bør en merke seg at jeg er ganske tynn (176 cm, 55 kg).

Lenke til kommentar

Veit ikke om kardio er så viktig når du er så tynn. Tror du burde sette pris på det fettet du får, og heller bryne deg på nedgang når du har vokst en del. Med HIIT så er det ganske lett for genetisk tynne karer (som oss) å gå ned i vekt for å definere de musklene de har fått.

Endret av Aleks855
Lenke til kommentar

Nå vil jeg jo egentlig trene kardio for å få opp kondisjonen slik at jeg kan gjøre det bra på løpetestene i gym i VG3 (går i andre nå). Jeg vil jo bli større og legge på meg, men jeg vil også trene kardio! :S

Kjør gjerne moderat kardio, men husk å spise nok.

Lenke til kommentar

Vel, planen var HIIIT en gang i uka. Jeg har jo en del fett på magen, + så går jeg også på weightgainer.

Tviler på at du har mye fett på magen når du veier 55kg. Weight gainer hjelper jo ikke om ditt totale kaloriinntak er for lavt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...