TheNarsissist Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Hei, vg2 elev her. Har S1, kjemi 1, It1 og økonomistyring. Vurderer seriøst å bytte ut IT1 med biologi. Synes it er så kjedelig, trodde jeg likte data, men synes Photoshop er så sykt kjedelig. Er også masse prosjekter og sånne ting på it som gjør at det ikke frister. Føler også at it er så lite relevant med medisin som jeg vil studere senere. Foretrekker egentlig reine lesefag og etter å ha lest læreplanen er det mye interessant, bortsett fra plantedritten. Noen som har biologi, tipper jeg kommer til å bli flamet så sykt og få spørsmål om jeg er dum hvis jeg bytter fra IT til bio. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 BIologi er fett. Om du skal studere medisin i utlandet tror jeg du må ha det. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Ja, er Irland jeg vurderer og der har de krav om Matte på vg3 pluss fysikk og/eller biologi. Om jeg har begge vil det øke sjansen min litt. Endret 23. september 2012 av TheNarsissist Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Faen, fikk ikke bytte. Fristen var 15 september jeg trodde det var denne uke fordi en lærer sa det var uken før høstferien. Nå er jeg faen meg stuck med dette drittfaget hele året, synes faktisk nynorsk er mer motiverende. Logikken til skolen min er som følger: Bytte fag en måned etter skolestart? Nei, det kan vi ikke ha noe av. Ååå, så du vil bytte fra elektro til studiespessialisering en måned før jul? Ikke noe problem, det fikser vi! Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Hvorfor har du ikke fysikk nå, siden du har tenkt å studere medisin? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Kan ikke siden jeg har hatt 1p, har s1 i år så skal vist få ha fysikk neste år. Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Hva skal du velge neste år da, bortsett fra fysikk? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 S2 og kjemi 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Da har jeg snakket med ''sjefen'' igjen. Sa det som det var, at jeg ikke trives med faget og at jeg i perioder sliter med migrene og at 5 timer i uken med jobbing med Photoshop og diverse andre greier hadde begynt å trigge det litt. Hun ville ha legeerklæring på at jeg har migrene, noe som blir litt vanskelig siden legen ikke er tilbake før begynnelsen av oktober, altså i høstferien. Sa også at jeg kom til å melde meg ut av faget hvis jeg ikke byttet og at jeg ikke helt skjønte problemet. Da ble hun rett og slett sint og sa at nå har jeg hatt den plassen som sikkert noen andre ville ha i 2 måneder (Er strengt tatt en måned siden skolen startet men...) Og at de ikke kunne hoppe inn i ett sånt fag nå. Ser den ass, men jeg viste ikke at all pc bruken skulle trigge migrenen min. Notere på pc går greit, men av en eller annen grunn får jeg fort vondt i hodet etter ett par timer med å bytte fra boka til Photoshop frem og tilbake. Hun sa hvertfall at hun skulle snakke med noen eller noe, tviler på at dette går. Skjønner ikke hva skolen har å tape. Hvis jeg melder meg ut av faget er det like greit å plassere meg der hvor jeg vil og det er ledige plasser. Er det pes for faglæreren kan hun jo bare gi meg IV dette semesteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå