Gå til innhold

Full Samsung Galaxy Y ?

Dan Hansen

Anbefalte innlegg

Hei

Guttungene her har hver sin Samsung Galaxy Y, og nå kan den ene ikke lenger hverken sende eller motta SMS'er, laste ned oppdateringer eller programmer, eller ta bilder på sin lenger, fordi telefonen forteller den er "full"(!) Hvilket den ikke burde være, da det nylig er satt i et 16GB SD-Kort i den. Dog ser jeg det er "Internal Phone Storage" som er fullt, og da blir spørsmålet; hvordan flytter jeg ting fra selve telefonen til minnekortet, og hvordan gjør man det permanent?

Har prøvd å google, men får ikke opp noen ordentlige svar. Noen som vet?

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Det er noe alternativer du kan prøve deg frem.

• På kamera-appsen, prøv å gå inn i innstillingene og sett på at den skal lagre på SD minnekortet
  • På meldingsappsen, gå inn i innstillinger. Ikke sett på grenser eller slett gamle meldinger.
  • Siden du er i meldingsappsen, sjekk om begge har samme innstillinger
  • Gå inn i innstillinger-->Lagring. Hva står det under tilgjengelig plass? Det kan være at det er internminne som er full.
Lenke til kommentar

Ja, det er internminnet som er fullt, men sist jeg klundret med dette var det ikke mulig å legge noe over på SD-kortet ut over musikk og filer man lastet ned. Det gutta trenger er mer plass til spill og programmer, og de kan ikke flyttes (så vidt jeg vet i hvertfall) uten å tydeligvis måtte roote telefonen ...

Lenke til kommentar

Nja, det er jo det vi prøver å unngå. Gutta bruker telefonene hovedsaklig til spill, og har fått hvert sitt 16GB SD-kort. Når jeg ser tilbake på det nå, var det en tabbe å kjøpe telefoner med bare 160MB internminne, men det visste vi jo lite om den gangen, dessverre ...

Endret av Dan Hansen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Meny->Innstillinger->apper

Her er det mulig å flytte apper til minnekortet. Gå inn på hver enkelt app og sjekk om valget "flytt til minnekort" (elns) er aktivert. Da kan du spare noem mb eller så for hver app.

Lenke til kommentar

Joda, går jeg inn i Innstillinger -> Programmer -> Administrere programmer, så kan jeg velge mellom å se alle nedlastede programmer, alle programmer og alle programmer på SD-kortet. Velger jeg så alle programmer på SD-kortet, kan jeg se dem, og velge om jeg vil flytte dem fra SD-kortet til telefonen. Velger jeg å se alle programmer, og finnet er som ligger i telefonens internminne, kan jeg ikke velge å flytte det til SD-kortet. Det valget er tonet ut ...

Lenke til kommentar

Systemapper og noen nedlasta apper kan ikke flyttes til SD-kortet. Der er valget gråa ut. Når du velger fanen "På SD-kort" så ser du hvilke apper som kan flyttes til SD-kortet.

For å få mer plass så er løsningen å roote telefonen. Da kan flere apper flyttes til SD-kortet og du kan avinstallere flere apper. Men man kan også slette en fil for mye som gjør at alt stopper...

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, ser jeg er nødt til å roote telefonen for å få dette til. I den anledning dukker de topp et par spørsmål til.

1) Hvis jeg rooter telefonen, hvilket språk og OS vil den da få? Slik jeg forstår det sletter jeg vel rubb og rake på telefonen? ( http://androidfan.hubpages.com/hub/howto-root-samsung-galaxy-y )

2) Jeg vurderer å installere "FolderMount" da dette visstnok skal være et godt program for å flytte mapper og lignende. Må jeg inn og endre i denne hver gang det installeres et program, eller er det noe man gjør kun én gang? ( http://whatswithjeff.com/move-apps-external-sd-card-android-phone/ )

3) Har eller tatt full backup av alt som lå på telefonen og resatt den i dag ( *2767*3855# ). Er det andre måter å gjøre dette på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...